انجیر

انجیر

در این مقاله از زبان انجیر به معرفی خواص این میوه بهشتی می پردازیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

13 آذر 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

13 آذر 1394

13K

eye icon

انجیر

نام من انجیر است.

من (انجیر) دارای ویتامین های B ،C ،A و مواد معدنی شامل فسفر، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن هستم. طبع من (انجیر) گرم و تر است. دارای امگا 6 و امگا 3 هستم بنابراین برای سیستم اعصاب، قلب و مغز مفید می باشم. 
من (انجیر) دارای یک نوع فیبر غذایی غیر محلول به نام لیگنین هستم، که در جلوگیری و رفع یبوست تاثیر زیادی دارد. خوردن من (انجیر) باعث زیاد شدن تعرق بدن و ادرار می شود.

با مخلوط نوع سیاه من (انجیر) و شیر بز بهترین دارو را برای درمان آرتروز بسازید این ترکیب سموم را از بدنتان دفع کرده و درد را از بین می برد. 

در من (انجیر) چربی و سدیم وجود ندارد، پس برای افرادی که کلسترول بالایی دارند بسیار مفید هستم. برای درمان سوءهاضمه استفاده می شوم، باعث تقویت عمومی بدنتان می شوم و برای کسانی که بر اثر افزایش سن قدرت جنسی خود را از دست می دهند کمک کننده هستم. 
مصرف من (انجیر) سبب از بین رفتن بوی بد دهان می شود. از مخلوطم با عسل برای تسکین زخم معده استفاده می کنند.

برای مطالعه بیشتر درباره انگور بخوانید.

من (انجیر) میوه بهشتی هستم، و به علت داشتن آهن و ویتامین C برای کم خونی حاصل از فقر آهن بسیار مفید هستم. 
من (انجیر) به دلیل داشتن پتاسیم، کاهنده فشار خون هستم و باعث افزایش درجه قلیایی بدن می شوم، که این امر موجب دفع اوره و چربی خون می شود. من (انجیر) حاوی کلسیم هستم، کلسیم موجب تراکم استخوان می شود و پتاسیم من (انجیر) موجب کم شدن دفع کلسیم از ادرار می شود، پس برای پیشگیری از پوکی استخوان بسیار مفید هستم. 

تحقیقات ثابت کرده کلسیم موجود در انجیر به اندازه ی کلسیم شیر می باشد. گوگرد موجود در من (انجیر) سبب زیاد شدن مو می شود و جلوی ریزش مو را می گیرد و شوره سر را از بین می برد. 
من (انجیر) برای آسم و تنگی نفس و ذات الریه مفید هستم و اگر من را در شیر بجوشانید شربتی حاصل می شود که نرم کننده سینه و غرغره کردن آن گلو را نرم می کند و مسکن سرفه است.

شیره سفید رنگ که از انجیر هنگام چیدن خارج می شود، زگیل و میخچه را از بین می برد. برای رفع دمل یا کورک من (انجیر) خشک شده را پخته و سپس نصف کنید و روی کورک و یا دمل بگذارید التهاب را از بین می برم. 
نام من انجیر است. مرا بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )