آلو

آلو

در این مقاله از زبان آلو به معرفی خواص این میوه خوشمزه تابستانی می پردازیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

03 آذر 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

03 آذر 1394

12K

eye icon

آلو

نام من آلو است.

من (آلو) در هر رنگ و اندازه ای باشم داری املاح و ویتامین های زیادی هستم. مواد معدنی ام شامل آهن، پتاسیم، فسفر، منیزیم و گوگرد است. ویتامین هایم شامل K ،A ،C ،B می باشد. 

من (آلو) طبعی سرد دارم و برای افراد گرم مزاج توصیه می شوم و همچنین ضد تب هستم و برای درمان خارش پوست نیز موثرم. مکیدن چند عدد از من (آلو) برای افرادی که به سرگیجه و تهوع مبتلا می باشند مفید است. 
من (آلو) منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها هستم، از جمله بتاکاروتن و فنلی که می توانم با اثر آنتی‌ کسیدانی خود رادیکال‌ های آزاد اکسیژن را خنثی ‌کنم. به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بسیارم، موجب پاک سازی رایکال های آزاد خون شما می شوم از این رو مصرف من (آلو) به افراد سیگاری پیشنهاد می شود. دارای مقدار زیادی فیبر و آب می باشم به همین دلیل بهترین راه برای درمان یبوست هستم. 

برگه من ضد سم است و سیستم هاضمه را تنظیم و دستگاه گوارشی شما را سم زدایی می کند. من (آلو) هم به صورت خشک و هم تازه استفاده می شوم، خشک شده ام کم کالری و رژیمی است و به دلیل دارا بودن فیبر زیاد به راحتی باعث حس سیری در شما می شوم. 
خشک شده ام شیرین است اما قندهایم تصفیه نشده و طبیعی اند. این قند ها خیلی راحت تر از قندهای سفید در بدن شما می سوزند، به همین دلیل استفاده به اندازه از خشک شده ام باعث چاقی نمی شود، بلکه به خاطر فیبر زیادم به کاهش وزن شما کمک می کنم. کربوهیدرات زیادی دارم، این کربوهیدرات ها متنوع هستند (سوربیتول، فروکتوز و گلوکز) و به آهستگی جذب بدنتان می شوند این امر از بالا رفتن قند خون شما و ایجاد حس گرسنگیتان جلوگیری می کند. 

خوردن خشک شده ام برای افرادی که زیاد ورزش می کنند مفید است. البته نباید در مصرف آن زیاده روی کنید و با توجه به فعالیت بدنیتان در روز استفاده شوم. از آب آلو برای درمان انگل معده استفاده کنید. 
من (آلو) برای درمان ترک لب، بوی بد دهان و تلخی دهان استفاده می شوم و هم چنین اگر یک عدد خیسانده ام را به برفک دهان کودکان بمالید برفک را از بین می برم. 

برای مطالعه بیشتر درباره آلبالو نیز بخوانید.

من (آلو) برای مقابله با کلسترول هم استفاده می شوم و هم چنین منبع خوبی از آهن هستم و به درمان کم خونی کمک می کنم . 
نام من آلو است. مرا بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )