ترب

ترب

در این مطلب از مجله داروکده درباره خواص ترب از زبان خودش بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

12 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

12 بهمن 1394

5K

eye icon

ترب

نام من ترب است. 

من (ترب) دارای ویتامین های C ،A ،B می باشم. مواد معدنی من شامل فسفر، پتاسیم، آهن، سدیم و کلسیم می باشد. طبعم گرم و خشک است. من به درمان یرقان کمک می کنم. مصرف من به مداوای روماتیسم و نقرس کمک می کند. 
دم کرده ی من مدر است و به کسانی که حبس البول دارند کمک می کند.
نوع سیاه من از ایجاد سنگ مثانه جلوگیری می کند، همچنین مانع از گرفتگی مجاری تنفسی می شود. من اشتها آور خوبی هستم، به ‌دلیل اینکه حاوی ویتامین B می باشم. 

برای درمان زخم می توانید از ضماد من (ترب) و عسل استفاده کنید. اگر من را در آب بجوشنید و سپس میل کنید، باعث درمان اسهال خونی می شوم. 

برای مطالعه بیشتر درباره سیر و خواصش بخوانید.

خوردنم باعث دفع سنگ صفرا می شود. برای از بین بردن سنگ کیسه صفرا به این طریق عمل کنید: یک ترب تقریبا بزرگ را با چاقو خالی کنید به صورتی که حفره ای ایجاد شود، ته ترب هم سوراخ بسیار کوچکی ایجاد کنید، به گونه ای که آب قطره قطره خارج شود. درون حفره کمی شکر ریخته و آب هم بریزید تا پر شود، سپس ترب را در استکان یا دهانه شیشه قرار دهید، طوری که آب خارج شده از ترب به داخل شیشه بریزد. مقداری از این آب را چند بار در روز میل کنید. 
اگر برگ من (ترب) را همراه غذا میل کنید، هضم غذا را آسان تر می کنم. برگ من را آب بگیرید و میل کنید به تقویت چشم شما کمک می کنم.

مصرف تخم ترب قاعده آور و مدر است. برای تقویت بدنتان ریشه ام را دم کنید و مصرف نمایید. تخم و ریشه ی من خاصیت نرم کنندگی سینه، افزایش ادرار و همچنین تقویت معده را دارند.
نام من ترب است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )