رپورتاژ- شش نکته برای تسکین علائم هموروئید که باید بدانیم

رپورتاژ- شش نکته برای تسکین علائم هموروئید که باید بدانیم

با مطالعه این مقاله از مجله داروکده با 6 راه برای تسکین و بهبود هموروئید آشنا شوید.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

15 آذر 1399

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

15 آذر 1399

2K

eye icon

رپورتاژ- شش نکته برای تسکین علائم هموروئید که باید بدانیم

هموروئید به متورم‌شدن رگ‌های مقعد یا قسمت تحتانی روده گفته می‌شود که می‌تواند داخل مقعد و یا زیر پوست اطراف آن به وجود بیاید. علت دقیق هموروئید ناشناخته است ولی عواملی که در این زمینه نقش دارند شامل موارد زیر است:
یبوست مزمن- اسهال مزمن- رژیم غذایی کم فیبر- افزایش فشار داخل شکم- چاقی- نشستن به مدت طولانی- نداشتن تحرک روزانه کافی و عدم ورزش روزانه- ارث- حاملگی

گام های موثری وجود دارد که می توانید برای تسکین و بهبود علائم هموروئید انجام دهید. به نکات زیر توجه کنید:
1) مصرف بالای فیبر:
مهمترین نکته این است که به رژیم غذایی خود فیبر اضافه کنید. هر شخص روزانه به 20 تا 30 گرم فیبر در رژیم غذایی خود نیاز دارد که می توان آن را با استفاده از غذاهای حاوی فیبر بالا یا مکمل های فیبر دار تامین نمود. برای شروع، مکمل فیبردار مانند پودر پسیلیوم را امتحان کنید. اگر پسیلیوم باعث گاز یا نفخ شکم شد می توانید، فرآورده ی حاوی دکسترین گندم یا متیل سلولز را امتحان کنید.

2 ) روده را روغن کاری کنید:
یک قاشق غذاخوری روغن معدنی خوراکی (مانند پارافین خوراکی) را با ماست مخلوط کنید و آن را در وعده صبحانه یا نهار مصرف کنید. این مخلوط باعث می شود که مدفوع به راحتی دفع شود. اما توجه داشته باشید که این کار را برای مدت طولانی انجام ندهید.

3 ) دستشویی رفتن را به تاخیر نندازید: 
وقتی احساس دفع کردید، سریعا به دستشویی بروید. منتظر یک زمان راحت تر نباشید. به تعویق انداختن حرکات روده، می تواند باعث بدتر شدن یبوست و در نتیجه باعث تشدید علائم هموروئید شود.

4 ) بالا آوردن پاها بر روی توالت را امتحان کنید: 
هنگام نشستن روی توالت فرنگی، بالا آوردن اندک پاها، باعث تغییر وضعیت رکتوم می شود به گونه ای که امکان عبور راحت تر مدفوع را فراهم می کند.

5 ) محصولات دارویی بدون نسخه:
محصولات گیاهی بدون نسخه برای درمان هموروئید در داروخانه ها موجود می باشند. از ترکیبات گیاهی موثر در این زمینه می توان به تروگزروتین اشاره نمود که از گیاه سوفورا ژاپونیکا استخراج می شود. این ترکیب در قرص ونولن پلاس استفاده شده است.
از دیگر ترکیبات قرص ونولن پلاس می توان به دیوسمین و عصاره شاه بلوط هندی اشاره نمود که اثرات مناسبی در بهبود هموروئید دارند. 
مصرف این محصول نیاز به تجویز پزشک ندارد.

برای مشاهده و خرید مکمل ونولن پلاس اینجا کلیک کنید.

6 ) حمام آب ولرم:
از این روش تسکین غافل نشوید.  همچنین می توانید محل التهاب را به مدت 10 تا 15 دقیقه، دو تا سه بار در روز، در یک لگن حاوی آب ولرم قرار دهید.

در صورت عدم بهبودی پس از انجام این اقدامات و مصرف این محصول می بایست با پزشک خود مشورت نمایید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )