قویترین داروی ضد التهاب مفاصل

قویترین داروی ضد التهاب مفاصل

در این مقاله از مجله داروکده با خواص قرص فول فلکس پلاس و ترکیبات منحصر به فرد آن آشنا شوید.

زهره فرخیان

نویسنده: زهره فرخیان

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

07 آذر 1402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

07 آذر 1402

4K

eye icon

قویترین داروی ضد التهاب مفاصل

جمعیت زیادی در سراسر جهان با اکثریت افراد بالای 55 سال و به خصوص زنان، از التهاب مفاصل یا آرتریت (Arthritis) رنج می برند. بیشترین مفصل های درگیر در این بیماری، به ترتیب زانو، ران (هیپ)، ستون فقرات و دست است. با افزایش میانگین سنی جوامع، نرخ چاقی و سایر شرایط التهابی در بدن مانند آسیب ها، انتظار می رود که هر ساله، شیوع استئوآرتریت نیز افزایش بیشتری پیدا کند. 

بنابراین، شروع درمان زود هنگام اختلالات مرتبط با التهاب مفاصل، موفقیت بیشتری در توانبخشی و بهبود بیماران رقم خواهد زد. دوری از سیگار، ورزش و مصرف غذاهای ضد التهاب مفاصل و تقویت کننده استخوان، به تسکین علائم کمک می کند. 
در این میان، مصرف داروی ضد التهاب مفاصل و انتخاب یک مکمل کمک درمانی قوی، می تواند با تسکین علائم و جلوگیری از پیشرفت تخریب غضروف ها، نقش بسزایی را ایفا کند. 

آنچه در این مقاله می خوانیم:
- علت التهاب مفاصل بدن
- التهاب مفاصل چه علائمی دارد؟
- ایا التهاب مفاصل درمان دارد؟
- ویژگی های قوی ترین قرص ضد التهاب مفاصل
- فول فلکس پلاس، قرص ضد التهاب مفاصل خارجی
مدت زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

 

علت التهاب مفاصل بدن

عوامل مختلفی می تواند سبب شود تا سیستم ایمنی و یا بافت آسیب دیده، مواد شیمیایی التهابی را آزاد کنند. التهاب ناشی از این پیامد، به بافت مفصلی و غضروف ها حمله کرده که در نهایت به ایجاد تورم و درد در آن ناحیه منجر می شود. 
برخی از علل ایجاد التهاب و افزایش خطر  آرتروز  عبارتند از:

- وارد شدن آسیب به مفصل (مانند شکستگی، کشیدگی یا جراحت های ورزشی) 
- اضافه وزن و چاقی (ایجاد بار بیش از حد بر روی مفاصل به ویژه ران و زانو)
- وجود بیماری های مفصلی مانند نقرس یا آرتریت روماتوئید
- بیماری های زمینه ای مانند دیابت، کلسترول بالا و بیماری های خود ایمنی
- ژنتیک و سابقه خانوادگی
- سن و جنسیت مونث

 

التهاب مفاصل چه علائمی دارد؟

آرتریت بسته به محل مفصل، مشکلات متفاوتی را برای فرد ایجاد خواهد نمود. با این حال، به طور کلی عمده ترین علائم آن فرسودگی غضروف، درد، تورم، گرما، قرمزی، کاهش قدرت عضلات و سفتی مفصل هنگام حرکت است. درد مفاصل تا جایی پیش خواهد رفت که حتی در هنگام استراحت نیز احساس می شود. 

ایا التهاب مفاصل درمان دارد؟

بسته به علت ایجاد التهاب در مفصل، درمان های مختلفی برای آن وجود دارد. 

- داروی تجویزی: این داروها ممکن است شامل مسکن هایی مانند استامینوفن و داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) مثل ناپروکسن و سلکوکسیب باشند. تزریق کورتیکواستروئید نیز بنا به تشخیص پزشک معالج، می‌تواند التهاب و درد را تسکین بخشد.
- فیزیوتراپی: انجام تمرینات به فرد کمک می کند تا عملکرد خود را باز یافته و از آسیب به عضلات و ساختارهای اطراف محل التهاب جلوگیری می نماید. 
- جراحی: گاهی ممکن است برای برداشتن نمونه بیوپسی از بافت آسیب دیده، ترمیم غضروف پاره‌ شده، برداشتن بافت ‌های ملتهب دور مفصل، بازسازی لیگامان ها یا رباط ها، جایگذاری ایمپلنت و... نیاز به انجام عمل جراحی باشد. 
- وسایل کمکی: استفاده از زانو بند طبی، آتل و عصا می تواند فشار روی مفصل را کاهش دهد.
تغییرات رژیم غذایی: شواهد نشان می دهد که مصرف برخی داروهای گیاهی ضد التهاب مفاصل یا منابع غذایی ضد التهاب، ممکن است به بدن در این مبارزه کمک کند. 
- درمان های جایگزین: برخی از افراد با طب سوزنی، ماساژ درمانی، مراقبت های کایروپراکتیک و سایر اشکال طب جایگزین، تسکین درد را گزارش نموده اند. البته استفاده از این راه حل ها تنها در کنار درمان های استاندارد و اصلی برای به حداکثر رساندن فواید و تحت نظارت پزشک توصیه می شود. 
- مکمل های غذایی: امروزه قرص های غضروف ساز با فرمولاسیون گوناگون تولید شده اند. در ادامه این مقاله، ویژگی های یک مکمل غضروف ساز قوی را بررسی نموده و با معرفی بهترین قرص ضد التهاب مفاصل، شما را در انتخاب مناسب ترین مکمل رژیمی راهنمایی خواهیم نمود.   

به منظور کسب اطلاعات بیشتر پیرامون عوامل، علائم، پاتوفیزیولوژی و همچنین ترکیبات موثر در درمان آرتروز، مقاله آرتریت و انواع مکمل های موثر بر آن، تالیف و ترجمه دکتر الهه عبدالهی، متخصص فارماکولوژی را که در مجله داروکده منتشر شده است، مطالعه نمایید. 

 

ویژگی های قوی ترین قرص ضد التهاب مفاصل

متمایز شدن یک داروی ضد التهاب مفاصل از سایر محصولات مشابه، بسته به عوامل مختلفی مانند قدرت اثربخشی، نوع و میزان ترکیبات به کار رفته در آن، توجه به علائم و شکایات افراد درگیر با آرتریت و رفع نیاز آنها است. 
بنابراین، اگر به دنبال بهترین قرص ضد التهاب مفاصل هستید، به نکات زیر دقت نمایید. این موارد ویژگی های یک مکمل مناسب در زمینه حفظ سلامت استخوان و مفصل را نشان می دهد:

1- در تولید آن از به‌روزترین نتایج مطالعات، فناوری های پیشرفته و مواد اولیه مرغوب استفاده شده باشد.
2- فرمولاسیون کاملی از ترکیبات غضروف ساز و عصاره گیاهان ضد التهاب مفاصل داشته باشد. 
3- عوارض جانبی داروهای شیمیایی را برای مصرف کننده ایجاد نکند.
4- مواد تشکیل دهنده، در دوز موثر و ایمن خود به کار رفته باشند. 
5- دارای بیشترین درصد خلوص ترکیبات باشد.

 

فول فلکس پلاس، قرص ضد التهاب مفاصل خارجی

 فول فلکس پلاس تحت برند نچرال ورلد (NASCO) آمریکا، به عنوان یک مکمل غضروف ساز قوی، فرمولاسیون منحصر به فردی را ارائه نموده است. ترکیبات ممتاز فول فلکس پلاس می تواند علاوه بر کمک به بازسازی غضروف های آسیب دیده، در تسکین درد و بهبود انعطاف پذیری مفاصل بیماران نیز نقش داشته باشد.
آنچه که فول فلکس پلاس را به یک مکمل متمایز تبدیل نموده، مزیت ها و ویژگی هایی است که در ادامه بیشتر شرح خواهیم داد.

فرمولاسیون منحصر به فرد فول فلکس پلاس

چندین ترکیب برای بازسازی غضروف ها و مفاصل آسیب دیده شناخته شده است. می توان گفت حضور برخی از این مواد در یک مکمل با مقادیر اثربخش، برای اینکه بتواند به یک درمان حمایتی تبدیل شود، الزامی است. گلوکز آمین، کندروئیتین سولفات و متیل سولفونیل متان از این دسته ترکیبات هستند.

در قرص فول فلکس پلاس، علاوه بر این اجزای موثره، از عصاره های گیاهی زردچوبه، بید سفید، زنجبیل و فلفل سیاه با اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی برجسته نیز استفاده شده است. با توجه به اینکه این اجزای گیاهی هدف بررسی کارآزمایی های بالینی متعددی قرار گرفته اند، دوز موثر آنها بر اساس نتایج تعیین شده است. مهم تر آن که مقادیر بکار رفته از این اجزای طبیعی نیز، در این مکمل در محدوده دوز اثربخش قرار گرفته است. فول فلکس پلاس با ارائه فرمولاسیونی جامع نشان داده که جوانب مختلفی از مشکلات ناشی از آرتروز را در نظر گرفته است و برای بهبود کیفیت زندگی افراد درگیر با این بیماری حرفی برای گفتن دارد. 

فول فلکس پلاس برای ساخت غضروف

غضروف یک بافت همبند قوی و در عین حال انعطاف پذیر است که وظیفه محافظت از مفاصل و استخوان ها را بر عهده دارد. بافت غضروف با توزیع پراکنده سلول های بسیار تخصصی به نام کندروسیت تشکیل شده و به طور طبیعی دارای گلوکزامین و کندروئیتین است.

در بسیاری از تحقیقات انجام شده در این زمینه، دوز 1500 میلی گرم گلوکز آمین در روز موثر و برای مدت 3 سال نیز ایمن است. مصرف مکمل هایی نظیر فول فلکس پلاس، که دارای 1500 میلی گرم از این ترکیب به ازای هر سروینگ خود است، با افزایش سطح گلوکز آمین در بدن (به عنوان پیش ساز کلاژن) می تواند به ترمیم غضروف مفصلی آسیب دیده کمک کند. 

کندروئیتین سولفات نیز به عنوان فراوان ترین گلیکوزآمینوگلیکان در غضروف، به انعطاف پذیری غضروف کمک می کند. همچنین، کندروئیتین می تواند در مسدود کردن آنزیم های تخریب کننده غضروف نیز نقش ایفا کند. دوز موثر این ماده، 800 تا 1200 میلی گرم به صورت روزانه گزارش شده و در فرمولاسیون فول فلکس پلاس نیز 1200 میلی گرم از کندروئیتین در هر سروینگ موجود است. 
همچنین، در یک بررسی سیستماتیک چاپ شده در 2023 نشان داده شد که، مکمل هایی که از ترکیب گلوکزآمین و کندروئیتین سولفات در کنار یکدیگر استفاده نموده اند، اثرات بیشتری در درمان استئوآرتریت زانو دارند. 
وجود ویتامین C در فول فلکس پلاس از دو طریق می تواند حائز اهمیت و کمک کننده باشد. اثرات آنتی اکسیدانی آسکوربیک اسید، از سلول های مفصل در برابر عوامل التهاب زا و اکسیداتیو محافظت می‌کند. همچنین، ویتامین C به عنوان کوفاکتور آنزیم های کلیدی در بیوسنتز کلاژن، نقش مهمی در حفظ شبکه کلاژن بالغ (پروتئین اصلی بافت استخوان و مفصل) در انسان ایفا می کند.

فول فلکس پلاس، با خالص ترین نوع MSM 

متیل سولفونیل متان، یک ترکیب آلی گوگردی است و گوگرد در تشکیل بافت های همبند مورد نیاز است. این ترکیب در قرص فول فلکس به فرم پتنت با نام OptiMSM™ به کار رفته که به طور انحصاری در ایالات متحده آمریکا ساخته می‌شود. این فرم تجاری متیل سولفونیل متان بیش از 30 سال است که وارد بازار دارویی شده است. متیل سولفونیل متان در این فرم، با گذراندن یک فرآیند تقطیر 4 مرحله ای اختصاصی و از بین رفتن ناخالصی ها و آلودگی ها، با 99.9% خلوص به دست می آید. 

OptiMSM™، با بکارگیری این فرآیندهای تقطیر منحصر به فرد و رعایت استانداردهای کیفی، یکی از خالص ترین، ایمن ترین و سازگارترین MSM های دنیاست که در زمینه های گوناگونی مانند حمایت از سلامت مفاصل کاربرد دارد. به علاوه این پتنت مطرح دارای گواهی حلال، فاقد GMO، فاقد گلوتن، فاقد آلرژن و غیر مشتق از صدف و وگان است.

 OptiMSM™ تنها MSM دارای تاییدیه GRAS (ایمن بودن) از سازمان غذا و دارو آمریکا است. GRAS از طرف FDA زمانی به یک ماده شیمیایی تخصیص می یابد که از طرف متخصصین بی ضرر تشخیص داده شده باشد و در نتیجه از سایر قوانین ملزم کننده توسط این سازمان معاف شود.

OptiMSM™ نتیجه سال‌ها تحقیق، توسعه و بهبود مستمر است. این MSM با خلوص بالا توسط چندین مطالعه پیش بالینی و بالینی برای سلامت کلی و دامنه حرکتی مفاصل مفید ارزیابی شده است. به علاوه، این ترکیب گوگردی در محافظت از غضروف های سالم و ترمیم و بازسازی بافت غضروفی آسیب دیده نیز نقش دارد. 

 ترکیبات گیاهی فول فلکس پلاس برای تسکین درد و التهاب

زمانی که التهاب در بدن، باعث آسیب و تحلیل بافت غضروف شود، استخوان ها در محل مفصل دچار اصطکاک و ساییدگی می شوند. بدین ترتیب حرکت کردن برای شخص دشوار شده و از درد ناشی از آن رنج می برد.
در فول فلکس پلاس مخلوطی از چهار عصاره گیاهی شامل ریشه زنجبیل، ریشه زردچوبه، پوست درخت بید سفید و میوه فلفل سیاه وجود دارد.  

این گیاهان می توانند در بدن از طریق مکانیسم های مختلفی به کاهش درد و التهاب در محل مفصل کمک کنند. به طور مثال کورکومین زردچوبه، سالیسین‌های پوست بید سفید و ترکیبات جینجرولی و شوگائولی زنجبیل، مسیرهایی که منجر به تولید پروستاگلاندین ها و واسطه های التهابی مانند اینترلوکین-1 (IL-1)، فاکتور نکروز تومور آلفا (TNF-α) و نیتریک اکساید می شود را مهار می کنند. 

خواص درمانی بیشتر فول فلکس با بیوپرین®

فلفل سیاه که از دیرباز به عنوان "سلطان ادویه ها" شناخته می شود، دارای ترکیبی آلکالوئیدی به نام پیپرین با اثرات ضد التهابی و تقویت کنندگی سیستم ایمنی است. پیپرین طیف گسترده ای از خواص فارماکولوژیکی مانند اثرات ضد آپوپتوزی، ضد پلاکتی، محافظتی برای کبد، کاهندگی فشار خون و... را نیز ارائه می دهد.

BioPerine®، عصاره ایمن و پنت شده ای از پیپرین بوده که در مکمل فول فلکس پلاس نچرال ورلد آمریکا نیز به همین فرم به کار رفته است. از آنجایی که بیوپرین، درصد خلوص بالاتری از فلفل داشته و بین 95%تا 99% حاوی پیپرین است، می تواند اثرات درمانی بهتری به همراه داشته باشد. 

وجود بیوپرین در فول فلکس پلاس، جذب و زیست فراهمی سایر ترکیبات ضدالتهابی مانند کورکومین را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد. علاوه بر نقش اصلی BioPerine® در افزایش فراهمی زیستی کورکومین، این عصاره تجاری در کاهش درد و ورم مفاصل درگیر آرتروز نیز اثرات مثبتی دارد. در یک مطالعه نشان داده شد که پیپرین یک عامل ضد التهابی حتی موثرتر از برخی داروهای شیمیایی رایج مانند سلکوکسیب است. 

 

سخن پایانی

آرتروز کیفیت زندگی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد؛ به طوری‌که راه رفتن نیز یک عمل دشوار خواهد شد. در مجموع ممکن است علائم و درد به حدی برسد که فرد مبتلا را از فعالیت های اجتماعی باز داشته و حتی بر سلامت روان او نیز اثرات منفی بگذارد.
مراقبت های اولیه مانند انجام ورزش های مناسب به صورت مداوم، دوری از سیگار و الکل، مصرف غذاهای سالم، رعایت نکات ایمنی حین کار و فعالیت هایی مانند رانندگی، ما را از آسیب های محیطی در امان نگه می دارد.
با این حال، زمانی که مفاصل با مصدومیت، التهاب و درد درگیر می شوند، انتخاب بهترین راه حل های درمانی جهت بازتوانی فرد آسیب دیده الزامی است. 

استفاده از مکمل های کمک درمانی در زمینه محافظت از سلامت استخوان ها و مفاصل از طریق کاهش درد و تورم، بازسازی غضروف آسیب دیده و مبارزه با التهاب در بدن، می تواند روند بهبود را تسریع بخشد.
در این مقاله با خواص قرص فول فلکس پلاس و ترکیبات منحصر به فرد آن آشنا شدیم. توجه نمایید که در صورت تمایل به خرید این مکمل، نیازی به نسخه پزشک نبوده و می توانید آن را از طریق داروخانه اینترنتی معتبر نیز تهیه نمایید.
تیم علمی داروخانه آنلاین داروکده، قبل، حین و پس از خرید، پشتیبانی کاملا رایگان خود را در خصوص فول فلکس پلاس به شما ارائه می دهد. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )