کاهش درد سیاتیک با گیاهان دارویی

کاهش درد سیاتیک با گیاهان دارویی

شاید درد سیاتیک را تجربه کرده باشید. در این مطلب با درمان گیاهی سیاتیک آشنا شوید.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

14 مرداد 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

14 مرداد 1396

6K

eye icon

کاهش درد سیاتیک با گیاهان دارویی

درد و سوزش در نواحی توزیع شاخه های پوستی عصب سیاتیک یا تنه های انتهایی آن مخصوصا پرونئال مشترک را سیاتیکا می گویند. این درد معمولا از ناحیه گلوتئال تا عقب ران، طرفین ساق و پشت پا ادامه دارد.

علل ایجاد:
این پدیده معمولا در اثر آسیب دیدگی یا تحت فشار قرار گرفتن یک یا چند ریشه عصبی تشکیل دهنده عصب سیاتیک ایجاد می گردد که خود ممکن است معلول استئو آرتریت،‌ پاره شدن دیسک های کمری، جابجا شدن مهره ای کمری به جلو و فیبروسیتیس و توروتیس باشد. این عصب ممکن است در اثر زخم عمیق،‌ در رفتگی عصب هیپ یا شکستگی لگن آسیب ببیند. از علل ایجاد سیاتیک می توان به چاقی، نشستن بیش از حد، انداختن پاها روی هم و تکیه بر یک باسن، استرس روحی، ‌ضربه،‌ آرتریت و التهاب و ... اشاره کرد. 

سیاتیک در طب سنتی: 
در طب سنتی سیاتیک یا عرق النساء برای دردی که از مفصل سرین آغاز شود و از سمت خارجی ران به سمت پا فرود آمده تا به انگشتان پا برسد، به کار می رود و علت آن را تجمع خلط اضافی بر روی عصب سیاتیک (نسا) می دانستند.

اقدامات اولیه جهت درمان بیماری سیاتیک در منزل عبارتند از: 
استفاده از کیسه یخ و آب گرم، انجام حرکات کششی، داروهای ضددرد (آسپرین، استامینوفن و بروفن معمول ترین داروهای ضددردی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند، ولی استفاده بیش از مقادیر توصیه شده، نه تنها نفعی برای شما ندارد، بلکه بسیار زیان آور است)، فیزیوتراپی، انجام ورزش های معمولی. 

انجام اعمال زیر می تواند نقش کلیدی در مراقبت از کمر شما داشته باشد: 
1. ورزش کردن به طور منظم: مهم ترین کاری که بر سلامت کمرتان و البته سلامت کلی بدنتان می توانید انجام دهید، ورزش کردن است. انجام ورزش هایی نظیر یوگا، استفاده از دوچرخه های ثابت به قوی نگاه داشتن این عضلات کمک می کنند.

2. درست نشستن: یک صندلی خوب باید بتواند به خوبی از قوس کمری شما حمایت کند. 
3. وضعیت بدنی مناسب داشتن: آگاهی از اینکه چگونه باید درست بایستید و درست بخوابید و نیز آشنایی با صحیح بلند کردن اجسام سنگین، تاثیر بسیاری جهت حفظ و نگهداری کمر شما دارد.
4. بلند کردن یک جسم سنگین: هرگز سعی نکنید جسمی را که احساس می کنید سنگین تر از توانایی شماست، بلند کنید. 

درمان در طب سنتی 
گیاهان دارویی از ابتدایی ترین روش های مقابله با بیماری ها و تسکین درد بوده اند. در طب سنتی ایران گیاهی با نام سورنجان یا شنبلید ذکر شده است که از قوی ترین داروهای درمان دردهای مفصلی به شمار می آید و می تواند مواد زاید مخصوصا بلغم را از مفاصل پاکسازی کند. در کتاب قرابادین کبیر ترکیبی از سورنجان،‌ زنجبیل،‌ فلفل سیاه و نبات معرفی شده که جهت درمان دردهای مفاصل تجویز می شده است. تحقیقات نشان می دهد که گیاه سورنجان با وجود ماده موثره کلشی سین بر روی گیرنده های اپیوئیدی اثر کرده و اثرات ضد دردی خود را اعمال می کند.

برای مشاهده و خرید مکمل شنبلید اینجا کلیک کنید.

کپسول شنبلید محصول گیاهی برای کاهش درد سیاتیک است که می تواند درد عذاب آور ناشی از سیاتیک را بهبود بخشد.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )