غضروف ساز قوی برای زانو

غضروف ساز قوی برای زانو

در این مقاله می خواهیم یکی از بهترین داروهای غضروف ساز را به ورزشکاران آسیب دیده، افراد سالمند و تمامی کسانی که از درد مفصل رنج می برند، معرفی نماییم.

زهره فرخیان

نویسنده: زهره فرخیان

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

09 مهر 1402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

09 مهر 1402

13K

eye icon

غضروف ساز قوی برای زانو

درد استخوان و خشکی مفاصل گاهی آنقدر عذاب آور است که راه رفتن معمولی را نیز برای افراد، به ویژه سالمندان طاقت فرسا می کند.

با بالا رفتن سن و ابتلا به بیماری هایی مانند استئوآرتریت (پوکی استخوان) و آرتریت روماتوئید، بافت غضروف ها به تدریج تحلیل رفته و مفاصل به خصوص در محل زانو، آرنج و قوزک پا دچار خشکی و درد می شود.

برای درمان این وضعیت چه باید کرد؟ آیا قرص های غضروف ساز می توانند باعث تسهیل حرکت شوند؟ قرص غضروف ساز قوی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ 

در این مقاله می خواهیم به سوالات فوق پاسخ داده و یکی از بهترین داروهای غضروف ساز را به ورزشکاران آسیب دیده، افراد سالمند و تمامی کسانی که از درد مفصل رنج می برند، معرفی نماییم.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

غضروف چیست و چه نقشی در حرکت دارد؟
چه کسانی به قرص غضروف ساز نیاز دارند؟
بهترین داروی غضروف ساز زانو
معرفی رومالین فورت: یکی از بهترین قرص های غضروف ساز زانو خارجی
ترکیبات رومالین فورت
کاربرد قرص رومالین فورت
مقدار مصرف قرص غضروف ساز
جمع بندی
زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

 

غضروف چیست و چه نقشی در حرکت دارد؟

غضروف (cartilage) به عنوان یک بافت همبند، از مفاصل و استخوان ها محافظت می کند. هنگامی که جنین در بدن مادر در حال رشد است، غضروف ها پیش ساز استخوان هستند. پس از این دوران، مقداری از غضروف باقی مانده و مفصل (محل اتصال دو استخوان)، انتهای دنده ها، بین مهره ها در ستون فقرات، بخش هایی از گوش، بینی و مجاری هوایی را می پوشاند.

غضروف ساختار منحصر به فردی دارد که آن را به بافتی قوی اما انعطاف پذیر تبدیل می کند. 

بدون وجود غضروف در محل مفصل، انتهای استخوان ها هنگام حرکت بر روی هم ساییده می شوند. بنابراین، بافت غضروف عملکردهای بسیاری مانند مقاومت در برابر نیروهای فشاری، افزایش انعطاف پذیری مفاصل، جلوگیری از ساییدگی استخوان ها و به طور کلی به عنوان یک ضربه گیر عمل می کند. 

 

چه کسانی به قرص غضروف ساز نیاز دارند؟

افرادی که در شرایط زیر هستند، می توانند از فواید داروی غضروف ساز زانو بهره ببرند:

  • بیماران مبتلا به اختلالات استخوانی مانند آرتریت روماتوئید، استئوآرتریت و نقرس

  • ورزشکاران آسیب دیده در قسمت مفاصل، استخوان و غضروف

  • عدم انعطاف پذیری مفصل و کم شدن سرعت و دامنه حرکت

  • وجود التهاب مزمن و استرس اکسیداتیو در محل مفاصل

  • تحلیل رفتن غضروف ها در سالمندان و طی تمرینات سنگین ورزشی

بهترین داروی غضروف ساز زانو

فرمولاسیون مکمل های موثر در زمینه غضروف سازی و بهبود وضعیت استخوان و مفاصل آسیب دیده، هم می تواند حاوی ریز مغذی هایی با خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و کلاژن ساز و هم می تواند ترکیبی از گیاهان دارویی غضروف ساز باشد.

مکملی که دوز مناسبی از هر دوی این ترکیبات را داشته باشد، به عنوان بهترین مکمل غضروف ساز زانو شناخته می شود. 

آرتریت روماتوئید یا همان روماتیسم، یک بیماری التهابی مزمن است که باعث ایجاد درد، سفتی و ورم به ویژه در مفصل زانو، مچ دست و انگشت ها می شود. بافت غضروف ممکن است نتواند مراحل ترمیم خود را انجام دهد و نیاز به طی کردن روند درمان و دریافت مکمل های غضروف ساز داشته باشد.

معرفی رومالین فورت: یکی از بهترین قرص های غضروف ساز زانو خارجی

امروزه محصولات سلامت محور بسیار زیادی که در حفظ سلامت استخوان و مفاصل موثر باشند، تولید شده است. گاهی اوقات پزشک متخصص این مکمل ها را برای افراد مبتلا به بیماری های مفصلی تجویز می کند. با این حال در صورتی که می خواهید از یک قرص غضروف ساز قوی بدون نیاز به نسخه پزشک استفاده نمایید، مکمل رومالین فورت یکی از بهترین پیشنهادات در این زمینه است. 

رومالین فورت می تواند از تخریب و تحلیل رفتن غضروف ها جلوگیری نموده و همچنین باعث ترمیم و بازسازی مجدد آنها شود. 

راه رفتن در مبتلایان به مشکلاتی مانند روماتیسم یا آرتروز، گاهی آنقدر با درد و خشکی همراه است که ممکن است بسیار کند حرکت کنند. رومالین فورت می تواند دامنه حرکتی را بهبود بخشیده و حرکت افراد را سریع تر و راحت تر کند. 

 

ترکیبات رومالین فورت

عصاره خشک بوسولیا

بوسولیا یا همان کندر هندی، یک گیاه با خاصیت ضد التهابی بوده که در کاهش درد و سفتی مفاصل بیماران موثر است. عصاره بوسولیا به بهبود دامنه حرکتی مفاصل در بیماران مبتلا به روماتیسم کمک می کند.

در یک مطالعه، تمامی افرادی که عصاره گیاه بوسولیا را دریافت کرده بودند، کاهش درد مفصل، بیشتر خم شدن زانو و راه رفتن راحت تر را گزارش کردند. 

عصاره خشک پوست درخت بید 

پوست درخت بید در طول قرن ها در چین و اروپا مورد استفاده قرار گرفته است و امروزه نیز برای درمان درد (به ویژه کمردرد و آرتروز)، سردرد و شرایط التهابی مانند بورسیت (التهاب کیسه های حاوی مایع سینوویال) و تاندونیت (التهاب تاندون ها) استفاده می شود.

این گیاه حاوی ماده ای به نام "سالیسین"، ترکیبی مشابه آسپرین است. در مطالعات مختلف به اثرات مفید سالیسین در درمان سر درد و بیماری های مزمن مفاصل اشاره شده است. محققان معتقدند، سالیسین در بدن به سالیسیلیک اسید تبدیل شده و از این طریق با مهار واسطه های التهابی اثرات ضد دردی و ضد التهابی خود را اعمال می کند. 

عصاره خشک شیرین بیان

شیرین بیان و ترکیبات فعال آن، دارای اثرات ضد التهاب، ضد اسپاسم و تقویت کننده سیستم ایمنی هستند. شیرین بیان می تواند سبب مهار سیکلواکسیژناز، لیپواکسیژناز و همچنین مهار متابولیسم آراشیدونیک اسید شده و اثرات ضد التهابی خود را برای بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت به همراه داشته باشد. 

عصاره خشک ویتانیا

طب سنتی این گیاه را به عنوان یک منبع آداپتوژن در نظر گرفته که به بدن برای مقابله با استرس های محیطی کمک می کند تا از آسیب جلوگیری شود. ویتانیا با داشتن خواص ضد التهابی، ضد استرس و تسکین دهنده درد، علائم آرتروز را بهبود می بخشد. ویتانیا یا همان آشواگاندا، تخریب غضروف را کند می کند و بدین ترتیب باعث کاهش درد و تورم زانو می شود.

عصاره خشک زردچوبه

کورکومین به عنوان اصلی ترین ترکیب فعال موجود در زردچوبه، یک ترکیب ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی است. کورکومین از طریق مهار فعالیت واسطه های التهابی، از جمله پروستاگلاندین ها، باعث کاهش علائم ناشی از استئوآرتریت می شود. 

ویتامین C و ویتامین E

تشدید استرس اکسیداتیو در غضروف، باعث بدتر شدن التهاب مفصل و پیشرفت بیماری می شود. دو ویتامین C و E، دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی بوده و بدین ترتیب در کاهش استرس اکسیداتیو و درد و التهاب نقش دارند. همچنین، ویتامین C در کلاژن سازی نیز موثر بوده و از این طریق باعث محافظت از سلول های استخوانی می شود. ویتامین E نیز از طریق تعدیل سیستم ایمنی و محافظت از غضروف ها، منجر به تاخیر در پیشرفت آرتروز و تسکین درد در بیماران مبتلا به این عارضه می شود.

نیکوتینامید، ویتامین B6 و کلسیم پانتوتنات (ویتامین B5)

ویتامین B6 با تنظیم سطح هموسیستئین خون (به عنوان یک عامل آسیب رسان به استخوان) در کاهش خطر شکستگی ها نقش دارد. طی بررسی ها مشاهده شد که دریافت ویتامین B3 توانست علائم آرتروز مانند انعطاف پذیری مفاصل را بهبود بخشیده و التهاب را کاهش دهد. افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید سطوح پایین تری از ویتامین B5 دارند. تحقیقات اولیه نشان می دهد که کلسیم پانتوتنات ممکن است برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید مفید باشد.

سلنیوم، زینک و مس

این مواد معدنی موجود در رومالین فورت در معدنی شدن استخوان و فرآیند تثبیت کلسیم و فسفر در استخوان موثر هستند. از آنجایی که زینک و مس در سنتز پروتئوگلیکان ها و کلاژن (دو ترکیب مهم در غضروف) نقش دارند، یکپارچگی بافت غضروف به سطح کافی این عناصر در بدن بستگی دارد. بر اساس نتایج برخی از مطالعات، مس می تواند از پوکی استخوان جلوگیری نماید و این عنصر در فرآیندهای وابسته به مس برای نگهداری و ترمیم بافت های استخوانی و غضروف دارای نقش کلیدی است. سلنیوم نیز دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و علاوه بر کمک به بازسازی غضروف، می تواند به کاهش درد و التهاب نیز کمک کند. 

 

کاربرد قرص رومالین فورت

فواید مصرف قرص رومالین فورت ایتالیایی را می توان به صورت زیر بیان نمود:

یکی از بهترین داروهای کمکی برای بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید، استئوآرتریت و سایر بیماری های مفصلی
بهبود انعطاف پذیری، رفع خشکی و سفتی مفصل و افزایش دامنه و سرعت حرکت
جلوگیری از تحلیل غضروف ها و کمک به ترمیم و بازسازی مجدد بافت غضروف
قابل استفاده برای تمامی بیماران، سالمندان و ورزشکاران با مفصل آسیب دیده
کاهش درد، التهاب، ورم و قرمزی مفصل زانو و سایر مفاصل
دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و کاهش استرس اکسیداتیو
تقویت سیستم ایمنی و مقابله در برابر آسیب های محیطی
دارای خواص ضد اسپاسم عضلات 

مقدار مصرف قرص غضروف ساز

روش مصرف توصیه شده در مورد استفاده از قرص رومالین فورت فارما لایف، به صورت روزانه 4 عدد (2 عدد قبل از ناهار و 2 عدد قبل از شام) است. 

 

جمع بندی

تجزیه غضروف بخشی از فرآیندهای طبیعی بدن است. به دلیل کمبود رگ های خونی در غضروف، این بافت نسبت به سایر بافت ها کندتر رشد کرده و معمولا توانایی تکثیر یا ترمیم خود را ندارد. بنابراین غضروف آسیب دیده بدون مداخله پزشکی به خوبی بهبود نمی یابد.

حفظ وزن سالم، داشتن رژیم غذایی سرشار از مواد موثر در غضروف سازی مانند ماهی های چرب، سبزیجاتی همچون اسفناج و کلم پیچ، آب قلم، انواع آجیل و غلات کامل، انجام تمرینات ورزشی اصولی و مصرف داروهای غضروف ساز ممکن است در کاهش سرعت تجزیه غضروف موثر باشد.

در صورت ایجاد آسیب در مفصل، استفاده از قرص رومالین فورت به عنوان یک مکمل تخصصی در زمینه حفظ و بهبود سلامت استخوان و مفاصل می تواند به شما جهت بهبود تحرک، انعطاف پذیری بیشتر، رفع خشکی مفصل و تسکین درد و التهاب کمک کند

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )