معجزه سیب

معجزه سیب

در این مقاله از مجله داروکده با معجزه سیب و خواص آن برای سلامتی بخوانید.

افسانه ضیایی

نویسنده: افسانه ضیایی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

26 آبان 1395

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

26 آبان 1395

12K

eye icon

معجزه سیب

حتما جمله معروف "اگر روزانه یک سیب بخورید دیگر به دکتر رفتن نیازی ندارید." را بارها شنیده اید. آیا این جمله واقعا درست است؟ 

هزاران سال است که در فرهنگ های مختلف از سیب به عنوان میوه معجزه گر نام برده می شود و تحقیقات زیادی که از گذشته تاکنون انجام شده خواص بی نظیر سیب برای سلامتی را به اثبات رسانده است. صدها مقاله در مورد خواص فوق العاده سیب تاکنون به چاپ رسیده است. در این مقاله 5 دلیل مهم برای مصرف حداقل 1 تا 2 عدد سیب در روز بیان شده است.

سیب بهترین میان وعده طبیعی است 
یک سیب بزرگ بهترین انتخاب به عنوان میان وعده است زیرا حدودا حاوی 115 کالری و 5 گرم فیبر می باشد در ضمن به راحتی در دسترس است. سیب منبع بسیار خوبی برای ویتامین C می باشد در عین حال هیچگونه چربی، سدیم و کلسترولی ندارد. نکته دیگر اینکه سیب حاوی مقادیر مناسبی آنتی اکسیدان گیاهی است.

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که سیب تازه در اختیار دارید و به پوست سیب هیچ ماده نگهدارنده ای افزوده نمی شود، بهتر است سیب را با پوست بخورید زیرا حدود دو سوم فیبر موجود در سیب در قسمت پوست آن قرار دارد. از سیب نه تنها به عنوان اسنک یا میان وعده می توان استفاده کرد بلکه می توانید آن را به عنوان پیش غذا یا دسر هم میل کنید.

سیب خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد 
در برخی از مقالات معتبر و بازبینی شده و هچنین تحقیقات صورت گرفته از سیب به عنوان میوه ای نام برده شده که می تواند خطر بروز برخی از انواع سرطان ها را کاهش دهد. سرطان هایی مانند سرطان دهان، سرطان مری، سرطان ریه، سرطان روده، سرطان سینه، سرطان تخمدان و سرطان پروستات. 

سیب باعث تناسب اندام می شود 
اگر روزانه 1 تا 2 سیب بخورید علاوه بر اینکه از خوردن آن لذت می برید به تناسب اندام خود نیز کمک می کنید، زیرا سیب می تواند از چاقی سیبی شکل (چاقی و تجمع چربی در ناحیه شکم) جلوگیری کند، به این دلیل که سیب حاوی مقادیری فیبر است که پس از مصرف معمولا به فرد احساس سیری می دهد و همچنین حاوی ترکیباتی است که چربی سوزی را افزایش می دهد.  محققین دانشگاهی در ریودوژانیرو بر روی 2 گروه از زنانی که رژیم لاغری داشته اند تحقیقی انجام داده اند. برای یک گروه از این زنان رژیم غذایی به نحوی تنظیم شده که روزانه 3 عدد سیب مصرف می کردند. نتیجه تحقیق نشان داد که این افراد در طی 10 هفته حدود 1 کیلوگرم بیشتر نسبت به گروه دیگر وزن کم کرده اند.

برای مطالعه بیشتر درباره خواص سیب بخوانید.

سیب باعث سلامت مغز می شود
سیب یک ماده طبیعی افزاینده عملکرد مغز محسوب می شود. محققان دریافته اند که مواد مغذی موجود در سیب می تواند باعث محافظت از نرون های مغز در برابر آسیب هایی شود که منجر به بیماری هایی مانند آلزایمر و پارکینسون می شوند. 

دانشمندان بر این باورند که وجود ماده ای به نام کورستین در سیب باعث این اثر پیشگیرانه می گردد. یک مطالعه صورت گرفته بر روی بیماران دچار آلزایمر متوسط تا شدید نشان داده است که مصرف روزانه مقادیری آب سیب می تواند تا حدود 27 درصد به بهبود علائم و حالات ناشی از آلزایمر کمک کند.

سیب باعث سلامتی دستگاه تنفسی می شود
آنتی اکسیدان های موجود در سیب می توانند ریه ها را در برابر آسیب و مشکلاتی محافظت کنند که منجر به بیماری هایی نظیر آسم، برونشیت و آمفیزم می شود. جالب است به نتایج یک تحقیق اشاره کنیم که بر روی تعدادی از زنان باردار انجام شده، نتیجه این تحقیق نشان داده است که خطر ابتلای به آسم و خس خس سینه در کودکانی که مادران آنها در طول دوران بارداری هر روز سیب مصرف کرده اند کمتر از سایر کودکان است. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )