کباب بادمجان

کباب بادمجان

در این مطلب طرز تهیه بادمجان کبابی سالم و رژیمی را به شما آموزش می دهیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

26 دی 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

26 دی 1394

4K

eye icon

کباب بادمجان

این کباب بادمجان که متعلق به خطه ی گیلان است، کله کباب نام دارد. در دستور این غذا تغییراتی داده شده که می توان از آن به عنوان یک پیش غذای سالم و سبک استفاده کرد. بادمجان سرخ نشده انرژی زیادی تولید نمی کند، ولی شامل مواد معدنی زیادی نظیر پتاسیم و منیزیم، مس و ویتامین های B1 و B2 و اسید فولیک است؛ بنابراین برای بیماران مبتلا به دیابت و کسانی که دچار نقرس هستند مفید است. 

برای مطالعه در مورد خواص بادمجان اینجا کلیک کنید.

کبابی یا آب پز بادمجان اغلب در رژیم های لاغری مورد استفاده قرار می گیرد. در دستور تهیه این غذا علاوه بر بادمجان کبابی از گردو که منبعی عالی از انرژی، مواد مغذی، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و ویتامین ها می باشد؛ استفاده شده و همچنین سیر، این ماده غذایی جادویی که از شما در مقابل بیماری های قلبی، سرطان و عفونت ها محافظت می کند. آب انار نیز خون ساز است و خون را تصفیه می کند. در آخر روغن زیتون که ضد درد طبیعی است و همچنین مفید برای مغز، پیشگیری از پوکی استخوان و باعث دفع راحت و مقابله با فشار خون بالا می باشد. 

مواد لازم
بادمجان نسبتا درشت -----> 4 عدد 
آب انار ترش -----> 1 استکان 
مغز گردوی آسیاب شده -----> 100 گرم 
سیر درشت -----> 5 حبه 
نمک -----> به مقدار لازم 
روغن زیتون -----> نصف استکان 
پونه ی کوهی -----> 1 قاشق مربا خوری
آب -----> نصف لیوان 

طرز تهیه
بادمجان ها را شسته دم آنها را جدا کنید، روی منقل گازی قرار دهید تا خوب کبابی شود. پس از خنک شدن، آنها را پوست بگیرید و در ظرف لعابی بریزید سپس سیرها را رنده کنید و آب و آب انار ترش را به آن اضافه کنید و در آخر، مغز گردوی آسیاب شده، نمک و روغن زیتون را به غذا افزوده، روی اجاق بگذارید تا با حرارت ملایم جا بیفتد. حالا می توانید با گوشت کوب آن را بکوبید تا کش بیاید. بعد از 5 دقیقه غذا آماده است. 

نکات لازم در مورد طبخ بادمجان 
بادمجان های قلمی و بدون تخم را انتخاب کنید که پوست آن ها مشکی و براق باشد. از بادمجان های قلمی برای خورش ها و خوراک ها و از بادمجان های درشت برای تهیه ی میرزا قاسمی و انواع کباب بادمجان می توان استفاده کرد. بعد از پوست کندن بادمجان ها، بهتر است آن ها را بسته به نوع غذا، از طول یا عرض خرد کنید و به مدت 20 تا 30 دقیقه در آب نمک قرار دهید تا مواد زاید آن، یعنی "سولانین" خارج شود، سپس، آن ها را شسته، استفاده کنید.

برگرفته از کتاب های هنر آشپزی و ارمغان تندرستی.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )