خوراک میگوی دریایی

خوراک میگوی دریایی

در این مطلب طرز تهیه خوراکی خوشمزه با میگوی دریایی را آموزش می دهیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

17 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

17 بهمن 1394

4K

eye icon

خوراک میگوی دریایی

عموما غذاهای دریایی از کیفیت و مزایای خوبی برخوردارند و ارزش غذایی آن ها بالاست. خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید از غذاهای دریایی بهره مند شوید؛ البته باید توجه داشت که این غذاها سالم و تازه باشند! مواد غذایی که در این نوع خوراک ها وجود دارند؛ نیازمندی های بدن را برطرف ساخته، نشاط و شادابی خاصی به انسان می دهند. میگو یکی از این غذاهای بسیار لذیذ، خوش مزه و یکی از بهترین نعمت های الهی است. همچنین دارای چربی و منبع خوبی از ویتامین B12، آهن، روی، نیاسین و فسفر می باشد. 

دو نوع میگو وجود دارد: میگوی دریایی و میگوی پرورشی. میگوی دریایی صورتی رنگ و دارای یک روده در قسمت بالای بدن است؛ در حالی که میگوی پرورشی خاکستری رنگ و تیره و دارای دو روده، یکی در قسمت پایین و دیگری در قسمت بالای بدن است. میگوی دریایی معمولا خوش مزه تر از میگوی پرورشی می باشد. در انتخاب و خرید میگو باید بسیار دقت کرد؛ زیرا اگر حتی یک عدد از میگو ها خراب و فاسد باشد، بقیه میگوها را نیز بدبو می کند و دیگر غیر قابل مصرف می شوند. با میگو می توان غذاهای خوش مزه و خوبی تهیه کرد و نیازمندی های بدن را تأمین نمود و چون از کلسترول بالایی برخوردار است، بهتر است آن را با مغز گردو و لیمو ترش تازه میل کرد تا خدای ناکرده مشکلی پیش نیاید. 

مواد لازم
میگوی دریایی (صورتی رنگ) -----> 1 کیلوگرم
ادویه مخصوص ماهی -----> به مقدار لازم
پیاز درشت -----> 1 عدد
سیر -----> 3 تا 4 حبه 
نمک -----> به مقدار لازم
روغن زیتون -----> 4 تا 5 قاشق سوپ خوری 
زیتون سیاه و سبز -----> از هر کدام 500 گرم 
لیموترش تازه -----> 500 گرم 
جعفری پاک شده -----> 100 گرم 
مغز گردوی آسیاب شده -----> 50 گرم 

برای مطالعه بیشتر درباره روغن زیتون بخوانید.

طرز تهیه 
ابتدا میگوها را پوست بگیرید و سر آن ها را جدا کنید. سپس با یک چاقوی تیز، قسمت بالای بدن آن را تا انتهای دم شکاف بدهید و روده ی آن را خارج کنید، بعد چند بار میگوها را بشویید و در صافی بگذارید تا آب آنها کشیده شود. آن گاه پیاز را خلال کنید، در کف ماهی تابه بریزید و بعد میگوها را نمک زده، سیر را ریز رنده کنید، با میگوها خوب مخلوط کرده و روی پیاز بریزید و به طور یکنواخت در ظرف پهن نمایید. در آخر، ادویه ی مخصوص ماهی را روی میگوها بپاشید و روغن زیتون را به آن افزوده و درب ظرف را بگذارید و حرارت اجاق را تنظیم کنید، تا زمانی که غذا آماده شود. آن گاه، عطر آن در فضای آشپزخانه پخش می شود. 
حال به هر شکلی که می خواهید آن را نوش جان کنید: همراه با نان، سبزیجات و سالاد، یا به صورت خورش یا همراه با انواع پلو و چلو.

برگرفته از کتاب های هنر آشپزی و ارمغان تندرستی.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )