رپورتاژ- ترکیب قدرتمند لیزین، پرولین و ویتامین C به عنوان ضد چروک

رپورتاژ- ترکیب قدرتمند لیزین، پرولین و ویتامین C به عنوان ضد چروک

در این مطلب با ترکیبات ضد چروک و مکملی که حاوی این ترکیبات است، آشنا شوید.

دکتر مهسا یساقی

نویسنده: دکتر مهسا یساقی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

12 تیر 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

12 تیر 1396

6K

eye icon

رپورتاژ- ترکیب قدرتمند لیزین، پرولین و ویتامین C به عنوان ضد چروک

کلاژن یکی از فراوانترین پروتئین های بدن است و یک جزء اصلی از پوست، غضروف، رگ های خونی و چشم را تشکیل می دهد. کلاژن غنی از دو اسید آمینه لیزین و پرولین است. لیزین و پرولین طی واکنشی به هیدروکسی لیزین و هیدروکسی پرولین تبدیل می شوند. کلاژن مملو از اسید های آمینه تغییر یافته هیدروکسی پرولین و هیدروکسی لیزین است که پیوندهای هیدروژنی آنها سبب تثبیت بیشتر ساختار مارپیچ سه تایی کلاژن می شود و در نتیجه به حفظ الاستیسیتی پوست کمک می کند. ویتامین C در هیدروکسیله کردن اسید آمینه های پرولین و لیزین موجود در کلاژن و تقویت فیبرهای کلاژن یک فاکتور مهم است.

بنابراین اسید اسکوربیک یا ویتامین C، برای ساخت کلاژن ضروری است. در موارد کمبود اسید اسکوربیک، الیاف کلاژن نمی توانند به یکدیگر متصل شوند و تا حد زیادی استحکام کششی خود را از دست می دهند. ویتامین C به دلیل نقش حیاتی در سنتز کلاژن طبیعی بدن می تواند با پیری مقابله کند و باعث کاهش ظهور چین و چروک شود. مصرف کافی ویتامین C همچنین می تواند به پیشگیری از خشکی پوست و ترمیم التهابات پوستی کمک کند.

ویتامین C نه تنها برای تولید کلاژن مهم است بلکه یک آنتی اکسیدان قوی برای پوست و حتی کل بدن محسوب می شود و می تواند به خنثی کردن رادیکال های آزاد که یکی از عوامل اصلی پیری پوست هستند کمک کند. همچنین در مقابله با رادیکال های آزاد ناشی از تابش آفتاب بر پوست نیز نقش به سزایی دارد. دوز توصیه شده ویتامین C برای خانم ها 75 میلی گرم و برای آقایان 90 میلی گرم روزانه می باشد. هیدروکسی پرولین آبرسانی پوست را نیز افزایش می دهد و این کار را از طریق افزایش تولید سرامیدها انجام می دهد. سرامید یک نوع مولکول چربی می باشد که مانع از دست دادن رطوبت از سلول های پوستی می شود. هیدروکسی پرولین همچنین تولید آنزیم الاستاز را نیز مهار می کند، این آنزیم با شکستن الاستین حیاتی در لایه زیر جلدی پوست به روند پیری کمک می کند. پرولین معمولا در هر ماده غذایی که حاوی پروتئین می باشد وجود دارد. بهترین منابع لیزین شامل محصولات لبنی مانند ماست، پنیر و شیر است. غذاهای دریایی نیز غنی از لیزین هستند. این ترکیب قدرتمند را می توانید در مکمل ضد چروک دکتر مورد ببینید.

برای مشاهده و خرید مکمل ضد چروک دکتر مورد اینجا کلیک کنید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )