بهبود آکنه با ژل گیاهی آکدین

بهبود آکنه با ژل گیاهی آکدین

در این مقاله از مجله داروکده به معرفی یک ژل گیاهی می پردازیم که به بهبود آکنه کمک می کند.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

11 خرداد 1395

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

11 خرداد 1395

14K

eye icon

بهبود آکنه با ژل گیاهی آکدین

آکنه یا جوش جوانی شایع ترین بیماری مزمن پوستی در سنین بلوغ و نوجوانی می باشد، به حدی که در برخی فرهنگ ها آن را یک حالت طبیعی و فیزیولوزیک در دوران بلوغ تلقی می نمایند. بیماری ممکن است حتی قبل از بلوغ نیز آغاز گردد و گاهی زودترین نشان ظاهری بلوغ می باشد.

سن شیوع آکنه
بیشترین شیوع آکنه در سنین 13 تا 19 سالگی بوده و ضایعات آن به شکل غیر التهابی همچون جوش های سر سیاه و همچنین به صورت التهابی دیده می شود که در صورت عدم درمان به موقع و صحیح منجر به ایجاد اسکار (ضایه باقیمانده) خواهد شد.

علت ایجاد آکنه چیست؟ 
آکنه زمانی اتفاق می افتد که فولیکول های مو با چربی و سلول های مرده پوست مسدود می شوند. در صورتی که این منافذ مسدود به وسیله باکتری های عفونی شوند، التهاب را نیز به دنبال خواهد داشت. درمان آکنه شامل دارو درمانی با آنتی بیوتیک های خوراکی، موضعی، داروهای هورمونی و سایر درمان ها می باشد. بسته به شدت آکنه، داروهای موضعی (که بر روی پوست مالیده می شوند) یا به شکل خوراکی می توانند توسط پزشک تجویز شوند. بنابراین در ایجاد آکنه، 3 عامل سلول های مرده پوست، غدد چربی و باکتری های سطح پوست نقش کلیدی خواهند داشت.

تاثیر اسانس درخت چای بر دمان آکنه
از بین فرآورده های گیاهی، اسانس درخت چای بر طیف وسیعی از میکرو ارگانیسم های ایجاد کننده عفونت های پوستی اعم از باکتری ها و قارچ ها موثر است. اثر ضد میکروبی اسانس درخت چای عمدتا ناشی از تاثیر آن بر دیواره سلولی میکرو ارگانیسم ها و در نتیجه از بین رفتن آنها می باشد. بر اساس مطالعات بالینی، اثر بخشی اسانس درخت چای با غلظت 5 درصد در درمان آکنه ولگاریس یا جوش جوانی به اثبات رسیده است. روغن درخت چای به دلیل خواص ضد باکتریایی آن در بسیاری از موارد برای عفونت های پوستی به طور موضعی مورد استفاده قرار می گیرد.

اسانس درخت چای حاوی ماده ای به نام Terpinen-4-OL است که مسئول فعالیت ضد میکروبی آن می باشد. لذا مصرف موضعی آن می تواند باعث مهار رشد این باکتری و بهبود آکنه شود. نتایج یک بررسی پزشکی در استرالیا نشان می دهد که فرآورده حاوی 5 درصد اسانس درخت چای و فرآورده حاوی 5 درصد بنزوئیل پراکساید در بهبود آکنه، به میزان یکسان موثر بوده با این حال عوارض جانبی ناشی از مصرف موضعی اسانس درخت چای 5 درصد کمتر می باشد.

معرفی ژل گیاهی آکدین (شرکت صنایع دینه ایران) 
ژل آکدین محصولی جدید از مجتمع صنایع دینه ایران، حاوی 5 درصد اسانس درخت چای و 1 درصد مترونیدازول می باشد که جهت کنترل بهبود آکنه کاربرد دارد.

برای مشاهده و خرید ژل ضد جوش آکدین اینجا کلیک کنید.

ژل آکدین کاملا بی رنگ بوده، ضمن آنکه هیچ گونه سوء اثر بر زیبایی پوست ندارد و همچنین دارای بار چربی اضافی بر لایه پوست نخواهد داشت. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )