رپورتاژ- EPA و کنترل اگزما

رپورتاژ- EPA و کنترل اگزما

در این مطلب از مجله داروکده درباره تاثیر EPA بر کنترل اگزما بخوانید.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

04 تیر 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

04 تیر 1396

2K

eye icon

رپورتاژ- EPA و کنترل اگزما

اگزما یک بیماری پوستی مزمن می باشد، که اصولاً خود را به حالت پوست خشک شده و قرمز که دارای خارش شدید است، نشان می دهد. اگزما در حالات شدیدتر می تواند ترک، زخم یا خونریزی در موضع نیز ایجاد کند. این اختلال برای افراد در هرسنی ممکن است، اما بیشتر درمیان کودکان شایع بوده و 60% کودکان در سال اول زندگی خود و بالغ بر 85% کودکان پیش از 5 سالگی به این اختلال دچار می شوند. شایع ترین نوع اگزما، اگزمای حساسیتی با منشأ ژنتیکی است که این نوع اگزما به مرور زمان در بسیاری از کودکان رفع می شود.

بیشتر بخوانید: EPA و مفاصل

در حالی که علت دقیق اگزما مشخص نیست، اما مطالعات بسیاری، فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی بدن را مسئول این قضیه دانسته اند. همانطور که گفته شد به احتمال زیاد اگزما منشأ ژنتیکی داشته و در ارتباط با آلرژی های فردی می باشد، لذا توصیه می شود که مواد خوراکی یا عوامل محیطی را که به آنها حساسیت دارید شناسایی کنید و از آنها دوری نمایید. همچنین این واکنش حساسیتی می تواند ناشی از در تماس بودن با مواد شوینده یا آرایشی خاصی نیز تشدید شود. پوست سالم دارای میزان آب کافی و چربی های مفید در ساختار لایه ای خود است. اما در پوست اگزما زده میزان کافی از چربی تولید نمی شود و در پی آن آب پوست نیز از دست می رود. لذا مصرف مرطوب کننده ها به میزان کافی برای این افراد به صورت روزانه توصیه می شود.

برای مشاهده و خرید مکمل وجپا اینجا کلیک کنید.

وجپا انتخاب خوبی برای کنترل آسیب های پوستی و تأمین EPA مورد نیاز بدن است.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )