رپورتاژ- بیش فعالی، نگرانی ها و درمان طبیعی و مطمئن

رپورتاژ- بیش فعالی، نگرانی ها و درمان طبیعی و مطمئن

درباره اختلال کم توجهی قطع شنیده اید در این مطلب به معرفی مکملی که به کنترل این اختلال کمک می کند می پردازیم.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

23 اردیبهشت 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

23 اردیبهشت 1396

6K

eye icon

رپورتاژ- بیش فعالی، نگرانی ها و درمان طبیعی و مطمئن

اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی به انگلیسی Attention-deficit hyperactivity disorder به صورت مخفف: ADHD یک اختلال رفتاری رشدی است. معمولاً کودک توانایی دقت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته، یادگیری در او کند است و کودک از فعالیت بدنی غیر معمول و بسیار بالا برخوردار است. این اختلال با فقدان توجه، فعالیت بیش‌ از حد، رفتارهای تکانشی، یا ترکیبی از این موارد همراه است. هر کودکی با شک ADHD باید به دقت تحت نظر یک پزشک معاینه گردد. بسیاری از این کودکان، یک یا چند اختلال رفتاری دیگر نیز دارند. همچنین ممکن است یک مشکل روانی مانند افسردگی یا اختلال دوقطبی داشته باشند. ADHD شایعترین اختلال رفتاری در سنین کودکی و بلوغ است، و حدود 3 تا 5% کودکان قبل از هفت سالگی به آن مبتلا می‌شوند. این عارضه بیشتر در دوران ابتدایی مدرسه برای کودکان و در هنگام بلوغ رخ می‌دهد و با افزایش سن بسیاری از بیماران بهتر می‌شوند. ترکیباتی در طبیعت یافت می شود که کمک به درمان طبیعی و بدون عوارض اختلالات بیش فعالی می کنند:

DHA
داکوزاهگزانوئیک اسید یا DHA یک اسید چرب امگا 3 است، که نقش بسیار مهمی در ساخت سلول های عصبی مغز و بینایی دارد، همچنین تاثیر بسیار زیادی در عملکرد مناسب سیستم عصبی، سیستم ایمنی بدن و همچنین قلب انسان دارد، این اسید چرب عموما در غذاهای دریایی یافت میشود. مطالعه ی ریچاردسون در دانشگاه آکسفورد انگلستان در سال 2012 روی بیش از 1300 کودک 7 تا 9 سال نشان داد که نقص در دریافت کافی DHA موجب مشکلات بسیار زیادی در زمینه بیش فعالی و نا آرامی، یادگیری و قابلیت خواندن، اضطراب و نقص خواب و رشد ذهنی ناکافی کودکان می شود. 

 گیاه آب قاشقی Centella
گیاه آب‌قاشقی یک گیاه علفی یک‌ساله از تیره چتریان است. آب‌قاشقی گیاهی پایا، رونده، کرکینه‌پوش، نیمه‌آبزی و در محل بندها ریشه‌زا است. این گیاه بومی استرالیا، جزیره‌های اقیانوس آرام، گینه نو، ملانزی، مالزی و آسیا است.این گیاه در ایران در منطقه تالاب انزلی به صورت وحشی وجود دارد.برگ این گیاه شبیه به دو نیمکره مغز است. روی بافت مغز عمل می‌کند و آن را تحریک می‌نماید، همچنین برای افزایش حافظه و هوش و توسعه فهم و ادراک کمک بسیاری مؤثری است. تاثیر اصلی این گیاه روی بخش یادگیری مغز انسان یا هیپوکامپ است. با مصرف مداوم و صحیح این گیاه رشته های عصبی موجود در این بخش تقویت شده و افزایش می یابند که این امر موجب افزایش تمرکز و یادگیری کودکان می شود. 

 ال-تیروزین L-Tyrosine
ال-تیروزین یکی از 20 آمینو اسید بسیار مهم در ساختار سلول هاست، به صورت طبیعی در مواد پروتئینی که مصرف می کنیم مقدار کمی از این ماده وجود دارد، یکی از اصلی ترین وظایف ال-تیروزین در بدن انسان نقش آن در ایجاد هورمن های کاهش دهنده اضطراب و استرس یعنی آدرنالین، نورو آدرنالین و دوپامین است، این آمینو اسید به عنوان پیشران این هورمون ها شناخته می شود. برخی از رفتار های عصبی انسان در طول روز به دلیل کمبود ال-تیروزین در بدن می باشد که همین موضوع اهمین دریافت به مقدار کافی این محصول را برای ما مشخص می کند. کمبود ال-تیروزین در کودکان می تواند موجب اضطراب و استرس در کودکان شود. 

 گلوتامیک اسید Glutamic Acid
گلوتامیک اسید هم یکی از 20 آمینو اسید بسیار مهم در بدن انسان است، این آمینو اسید دو نقش بسیار مهم در سیستم عصبی و مغز ایفا می کند اول اینکه به سلول های عصبی کمک می کند تا پیام های عصبی را به یکدیگر منتقل کنند و دوم اینکه نقش کلیدی در سوخت و ساز داخل سلول های عصبی، ایفا می کند، در واقع نقش سوخت سلول های مغزی را به عهده دارد. همین دو نقش ثابت می کند کمبود این آمینو اسید حیاتی می تواند چه خطرات و آسیب هایی را برای کودکان به همراه داشته باشد.

بایوکل کیدز سی تی آر
بایوکل کیدز سی تی آر با دارا بودن تمامی ترکیبات بالا به علاوه زینک ویتامین E و ویتامین های گروه B ، نقش کلیدی برای رشد ذهنی و کاهش زمینه های بیش فعالی ایفا میکند و کمک میکند کودک شما آینده شاد و آرامی داشته باشد. 

برای مشاهده و خرید بایوکل کیدز سی تی آر اینجا کلیک کنید.

 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )