در مورد هیرتامین بیشتر بدانیم

در مورد هیرتامین بیشتر بدانیم

با مطالعه این مطلب با هیرتامین ادونس فرمولا یک مکمل قدرتمند و اختصاصی که با هدف تقویت رشد مو و کنترل ریزش مو طراحی شده است، آشنا شوید.

دکتر افروز محمدقلی بیکی

نویسنده: دکتر افروز محمدقلی بیکی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

20 مهر 1401

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

20 مهر 1401

13K

eye icon

در مورد هیرتامین بیشتر بدانیم

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • هیرتامین چیست؟
  • مکانیسم عملکرد هیرتامین
  • ترکیبات هیرتامین
  • تاثیر عصاره آلوئه ورا، براهمی و رزماری در پیشگیری از ریزش مو
  • تاثیر  گزنه، دم اسب، زردچوبه و فلفل سیاه در درمان و جلوگیری از ریزش مو

مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه 

بسیاری از افرادی که با مشکل ریزش مو مواجه هستند، معمولاً به دنبال پاسخ این سؤال می باشند که آیا مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای می‌تواند به افزایش رشد مو کمک کند و یا مانع ریزش مو گردد یا خیر؟

امروزه کمبود برخی ویتامین ها و املاح معدنی یکی از علل رایج ریزش مو در بین افراد می باشد. زیرا سبک زندگی بسیاری از مردم به سمت کم تحرکی، مصرف غذاهای فراوری شده و مصرف بی رویه چربی و نمک سوق یافته است. این مسئله موجب گشته، تا مواد مغذی ضروری به مقدار کافی به فولیکول های مو نرسیده و رشد و فعالیت حیاتی سلول های ریشه مو با مشکل مواجه گردد. از این رو، استفاده از مکمل های تخصصی برای کمک به سلامت پوست و مو بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

هیرتامین چیست؟

هیرتامین ادونس فرمولا یک مکمل قدرتمند و اختصاصی می باشد که با هدف تقویت رشد مو و کنترل ریزش مو طراحی شده است. هیرتامین مجموعه کاملی از ویتامین ها، املاح معدنی، ترکیبات گیاهی به همراه یک کمپلکس آنتی اکسیدانی قدرتمند می باشد که ریشه تضعیف شده مو را احیا نموده و به رشد مو کمک می نماید. هیرتامین کمک می کند موهایی سالم تر، قوی تر و درخشان تر داشته باشید. همه افراد بالای 18 سالی که از رشد و تراکم موی خود ناراضی هستند و به دنبال راهی برای افزایش رشد طولی مو، پر پشت شدن و بهبود استحکام موهای خود می باشند، می‌توانند مکمل اختصاصی  HAIRtamin advanced formula   مصرف نمایند. قرص هیرتامین نه تنها به سلامت کلی پوست کف سر و تارهای مو کمک می کند بلکه بر سلامت پوست و ناخن نیز اثرات سودمندی می گذارد.

مکمل هیرتامین ادونس فرمولا دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که آن را از سایر مکمل های اختصاصی پوست و مو متمایز نموده است. در ادامه این مقاله به بررسی این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

وجود یک کمپلکس اختصاصی به نام "HAIRtamin proprietary blend" در فرمولاسیون هیرتامین، مهمترین وجه تمایز آن با سایر محصولات هم دسته آن می باشد. "کمپلکس اختصاصی هیرتامین" از مسیرهای مختلفی رشد مو را تحریک نموده و از سلول های موجود در ریشه مو در مقابل آسیب های محیطی محافظت می نماید. با مطالعه این مقاله با اجزای این کمپلکس اختصاصی بیشتر آشنا خواهید شد.

مکانیسم عملکرد هیرتامین

- افزایش جریان خون در مویرگ های خونرسان کف سر و تأمین اکسیژن و مواد مغذی ضروری برای رشد مو
- مقابله با آسیب های محیطی ناشی از نور آفتاب، آلاینده ها و رادیکال های آزاد و جلوگیری از نازک شدن تار مو
- بهبود سلامت پوست سر و کمک به ماندگاری تار های مو در ریشه
- القای تولید پروتئین های ساختاری پوست و مو و افزایش استحکام و ضخامت تار مو
- تنظیم تعادل هورمون استرس (کورتیزول) که در ریزش مو نقش قابل توجهی دارد.
- مهار آنزیم تولید کننده هورمون دی هیدروتستوسترون (DHT) که عامل ریزش موی ارثی در زنان و مردان می باشد.

ترکیبات هیرتامین

این مکمل یک کمپلکس آنتی اکسیدانی بسیار قوی می باشد که در فرمولاسیون آن از ویتامین ها و ترکیبات گیاهی همچون آلوئه ورا، براهمی، رزماری،گزنه، دم اسب، زردچوبه و فلفل سیاه استفاده شده است که مورد تأیید سازمان غذا و داروی امریکا می باشد. در ادامه به خواص این ترکیبات می‌پردازیم:

تاثیر عصاره آلوئه ورا، براهمی و رزماری در پیشگیری از ریزش مو

آلوئه ورا: در قرص هیرتامین از پودر برگ آلوئه ورا استفاده شده است که سرشار از ویتامین های مختلف، اسید های چرب و آمینو اسید های ضروری می باشد که نقش مهمی در سلامت فولیکول های مو و کنترل چربی کف سر دارند.

براهمی: این ماده از عصاره برگ گیاهی به نام باکوپا منیری گرفته می شود. براهمی با تقویت گردش خون در عروق تغذیه کننده فولیکول های مو، پوست کف سر را تقویت می نماید. آلکالوئید های موجود در این عصاره به پروتئین های تار مو متصل شده و باعث می شود تار مو قوی تر و ضخیم تر گردد. براهمی همچنین قادر است سطح هورمون استرس (کورتیزول) که در ریزش مو نقش دارد را نیز کاهش دهد.

رزماری: این گیاه گردش خون پوست سر را افزایش می دهد. در نتیجه اکسیژن و مواد غذایی بیشتری به پیاز مو می رسد و رشد مو تحریک می گردد. رزماری قادر است آنزیم تولید کننده هورمون مردانه که مسئول ریزش موی ارثی می باشد را مهار کند. با توجه به اینکه مقدار رزماری موجود در کمپلکس اختصاصی هیرتامین مشخص نشده است، عملاً نمی توان گفت با مصرف آن سطح هورمون مردانه کاهش می یابد یا خیر.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گیاه به مقاله (رزماری، گیاهی با نام علمی Rosmarinus officinalis L) تالیف و ترجمه دکتر شیدا احمدی کولایی (دکترای تخصصی فارماکوگنوزی) مراجعه کنید.

تاثیر  گزنه، دم اسب، زردچوبه و فلفل سیاه در درمان و جلوگیری از ریزش مو

گزنه: پودر ریشه گزنه حاوی ترکیباتی می باشد از طریق افزایش خون رسانی به فولیکول مو، رشد مو را القا می نمایند. ترکیبات موجود در گزنه با کاهش سطح هورمون مردانه دی هیدروتستوسترون در جلوگیری از ریزش موی ارثی مفید می باشند.

دم اسب: عصاره گیاه دم اسب سرشار از سیلیکا می باشد. این ترکیب باعث افزایش رشد مو نمی گردد، ولی با تقویت سلامت پوست سر محیط مناسبی را برای رشد موهای سالم فراهم می آورد. سیلیکا ضخامت مو را افزایش می دهد و از شکنندگی تار مو جلوگیری می نماید.

 

زردچوبه: در فرمولاسیون هیرتامین ادونس فرمولا از عصاره ریشه زردچوبه استفاده شده است که حاوی 95% کورکومین می باشد. کورکومین یک ضد التهاب قوی می باشد که می تواند از ریزش مو جلوگیری نماید. کورکومین موجب جوان سازی و احیای فولیکول های مو می گردد. کورکومین در صورتی که به مقدار قابل قبولی مصرف گردد می تواند سطح هورمون های آندروژن که مسئول ریزش موی آندروژنیک (ارثی) می باشند را نیز کاهش دهد.

فلفل سیاه: یکی از اجزای کمپلکس اختصاصی هیرتامین، عصاره دانه فلفل سیاه می باشد. این عصاره حاوی 95% پیپرین می باشد که قادر است گردش خون را در کف سر افزایش داده و از این طریق به جذب بهتر ویتامین ها و کورکومین کمک نماید.

سایر ترکیبات مکمل هیرتامین

لوتئین

ماده ای نارنجی رنگ با خاصیت آنتی اکسیدانی قابل توجه می باشد که در زرده تخم مرغ یافت می شود. لوتئین به حفظ سلامت چشم، پوست و مو کمک می نماید. این ماده تأثیر اثبات شده ای بر رشد مو نداشته ولی مصرف آن در کنار سایر عناصر موجود در هیرتامین می تواند مفید باشد.

ویتامین ها

در فرمولاسیون کپسول هیرتامین از 20 نوع ویتامین ضروری برای تغذیه و حمایت از مو استفاده شده است. یکی از مهمترین این ویتامین ها، ویتامین B7 یا "بیوتین" می باشد. بیوتین به ویتامین زیبایی نیز معروف است. این ویتامین نقش قابل توجهی در سلامت پوست، مو و ناخن دارد. ویتامین B7 در متابولیسم سلولی و تولید انرژی نقش داشته و یک عنصر ضروری برای عملکرد آنزیم های بدن می باشد. به دلیل اینکه بیوتین قادر است سرعت رشد فولیکول های مو را افزایش دهد به آن ویتامین H نیز گفته می شود که از واژه "Hair" به معنی "مو" گرفته شده است. از مهم ترین فواید بیوتین می توان به نقش آن در تولید کراتین که یک پروتئین پایه برای بافت پوست و مو می باشد اشاره نمود. در فرمولاسیون هیرتامین ادونس فرمولا از مقدار بالای بیوتین معادل 6000 میکروگرم استفاده شده است. وجود این مقدار قابل ملاحظه از بیوتین هیرتامین را به محصولی اختصاصی و متمایز تبدیل نموده است.

"زینک" و "سلنیوم" مهمترین املاح معدنی موجود در فرمولاسیون هیرتامین ادونس فرمولا می باشند. زینک، از عناصر ضروری برای حفظ سلامتی کلی بدن و همینطور پوست و مو می باشد. هیرتامین حاوی 15 میلی گرم زینک به صورت زینک سیترات می باشد. ملح سیترات در این فرآورده به جذب بهتر عنصر زینک کمک نموده و فراهمی زیستی آن را افزایش می دهد. سلنیوم با خاصیت آنتی اکسیدانی بالقوه خود، از سلول های موجود در فولیکول مو در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می نماید.

هیرتامین فاقد گلوتن می باشد. این ویژگی کپسول هیرتامین را به گزینه ای مناسب برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک و حساسیت روده تبدیل نموده است.

نتیجه گیری:

ترکیبات موجود در هیرتامین ادونس فرمولا از طریق مکانیسم های مختلفی قادرند رشد مو را تقویت نموده و از ریزش مو جلوگیری نمایند. این نکته ضروری است که مکمل های تقویت کننده رشد مو، علیرغم اثرات سودمندی که بر سلامت و رشد مو دارند، تنها یک مکمل بوده و نباید از آن ها انتظار داشت که در مدت کوتاهی ریزش مو را درمان کرده و موها را پر پشت نمایند. با این حال به کمک این محصولات می توان ریزش مو را در مراحل اولیه آن مهار نمود...

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )