تسکین درد و التهاب لثه کودک در زمان دندان درآوردن

تسکین درد و التهاب لثه کودک در زمان دندان درآوردن

برای تسکین کودک در طی رویش دندان های شیری، از روش های مختلف دارویی و غیر دارویی استفاده می شود. در این مقاله به معرفی ژل دنتی کید باریج می پردازیم.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

27 مرداد 1397

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

27 مرداد 1397

4K

eye icon

تسکین درد و التهاب لثه کودک در زمان دندان درآوردن

دندان درآوردن (teething)، یکی از شایع ترین علل نگرانی والدین و پزشکان است و می تواند دوره بسیار خسته کننده و پر استرسی برای والدین به ویژه والدین جوان باشد که ممکن است نتوانند علائم دندان درآوردن کودک را تشخیص داده یا ناراحتی کودک را برطرف نمایند. دندان درآوردن یک روند رشد و تکامل طبیعی است که در طی آن دندان های اولیه یا شیری (deciduous) از لثه خارج می شوند و تاج دندان به طور نسبتا کاملی تشکیل می شود. این روند حدود 4 الی 8 ماهگی آغاز و تقریبا ? سال بعد پایان می یابد. اعتقاد بر این است که خارج شدن دندان از استخوان و لثه موجب درد می شود. علائم و نشانه های دندان درآوردن به خوبی شناخته نشده و شامل طیف وسیعی از علائم غیر اختصاصی است که اضطراب، گاز گرفتن، اسهال، احتقان، سرفه، کشیدن گوش ها، سرازیر شدن آب دهان، تب (7.11%)، التهاب و دردناک بودن لثه (9.95%)، از دست دادن اشتها، ضعف، بثورات جلدی اطراف دهان، آبریزش بینی (3.27%) و اختلال خواب از آن جمله اند.

نتایج مطالعات فارماکولوژیک و بالینی:
به منظور مدیریت علائم کودک در طی رویش دندان های شیری، از روش های مختلف دارویی و غیر دارویی و طب مکمل و جایگزین استفاده شده است مانند استفاده از استامینوفن برای کاهش درد و سرد کردن محل رویش دندان به منظور کاهش التهاب لثه (1). مصرف موضعی فرآورده های حاوی گیاهانی مانند میخک، بابونه، مریم گلی و ختمی به لثه موجب تسکین درد کودک می شود. میخک دارای اثرات بی حس کننده و ضددرد است، بابونه با داشتن اثرات ضدالتهاب به کاهش التهاب و در نتیجه تخفیف درد کمک می کند (2). مریم گلی ضمن داشتن اثرات ضدالتهاب و آنتی اکسیدان (3)، در محافظت از لثه و تقویت آن نقش دارد. همچنین پرو ویتامین B5 با داشتن اثرات ضدالتهاب و نفوذ از لثه ملتهب موجب تحریک روند التیام می شود.

دنتی کید باریج
در این ژل از بابونه، مریم گلی و پروویتامین B5 استفاده شده و در کاهش درد و التهاب لثه و تقویت و التیام آن نقش موثری دارد تا کودک بتواند دوران رویش دندان های شیری را با کم ترین درد و ضعف و بی اشتهایی پشت سر گذاشته و والدین نیز این مدت را با حداقل دلواپسی و استرس سپری نمایند.

برای خرید و مشاهده ژل دنتی کید باریج اینجا کلیک کنید.

نکات قابل توصیه:
فرآورده را از دید و دسترس اطفال دور نگهدارید.
بلافاصله پس از مصرف در فرآورده را محکم ببندید.
فرآورده دور از نور، در دمای 15-30 درجه سانتی گراد نگهداری شود.
در صورت وجود سابقه حساسیت به هر یک از اجزای فرآورده، از مصرف آن خودداری نمایید.
در صورت بروز واکنش های حساسیتی، مصرف دارو متوقف و با پزشک مشورت شود.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )