ازگیل

ازگیل

در این مقاله از زبان ازگیل به معرفی خواص این میوه پاییزی می پردازیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

04 آذر 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

04 آذر 1394

14K

eye icon

ازگیل

نام من ازگیل است.

من (ازگیل) سرشار از ویتامین های A ،C ،B و مواد معدنی روی، آهن، منگنز، فسفر، کلسیم و پتاسیم هستم. طبع من (ازگیل) سرد و خشک است. 
اگر به صورت خام مصرف شوم تقویت کننده ام و از من (ازگیل) شربت و کنسرو درست می کنند. و هم چنین دارای گلوکز و سلولز و تانن وسرشار از آنتی اکسیدان هستم. آنتی اکسیدانم موجب از بین رفتن رادیکال های آزاد و پیشگیری از سرطان می شود. 

من (ازگیل) به دلیل داشتن ویتامین های گروه B اعصاب را تقویت می کنم. برای درمان عفونت های روده بزرگ و رفع التهاب معده می توانید از من (ازگیل) کمک بگیرید. ضد اسهال و ادرار آور هستم و به دلیل داشتن تانن در درمان خونریزی های داخلی مانند بواسیر وخون ریزی رحمی موثر هستم. 
برگ من (ازگیل) هم خواص درمانی دارد، جوشانده برگم در درمان برفک دهان، تورم گلو، منظم کردن قاعدگی و اسهال و همچنین بهبود کار روده ها استفاده می شود.

در معالجه ورم روده کاربرد دارم به این شکل که باید 200 گرم از من (ازگیل) را پس از پوست گرفتن و جدا کردن دانه ام در مقداری شیر حل کرده و مصرف کنید. در ازگیل مقدار زیادی هیدرات کربن وجود دارد که انرژی زا است. 
من (ازگیل) درد سینه را آرام می کنم، عطش را از بین می برم و ضد صفرا هستم. مرهمی از من (ازگیل) باعث درمان جوش های بدنتان می شود. 

برای مطالعه بیشتر درباره انگور بخوانید.

چوب من (ازگیل) را اگر به صورت خاک اره روی زخمتان بگذارید خون ریزی را بند می آورد. جوشانده ولرم شده ی برگ من (ازگیل) برای درمان سالک مفید است. جوشانده برگم به صورت بالا ‌پوست های ظریف و نازک را تقویت می کند. اگر برگ درختم را بجوشانید و غرغره کنید آبسه گلو و دهان را از بین می برم. اگر سه بار در روز جوشانده برگم را غرغره کنید در درمان آنژین موثر هستم. 
نام من ازگیل است. مرا بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )