بامیه

بامیه

در این مقاله از زبان بامیه به معرفی خواص این گیاه پر خاصیت می پردازیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

09 آذر 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

09 آذر 1394

12K

eye icon

بامیه

نام من بامیه است.

من (بامیه) دارای وتامین های A ،C ،B و مواد معدنی شامل کلسیم و پتاسیم هستم. طبع من (بامیه) سرد و تر است. دارای فیبر زیادی هستم که باعث می شود سرعت جذب قند در بدن کاهش یابد، به همین خاطر برای بیماران دیابتی مفید هستم. 

من (بامیه) کلسترول را کاهش می دهم، زیرا یک نوع فیبر به نام موسیلاژ دارم که به کلسترول غذا وصل می شود و جذب کلسترول را می کاهد. همین طور دفع سموم بدن را افزایش می دهم. کاهش کلسترول خون یکی از خصوصیات بسیار مفید بامیه است چون مانند دارو های کاهش دهنده کلسترول اثرات جانبی ندارد. 

من (بامیه) به دلیل داشتن فیبر از یبوست پیشگیری می کنم و بیماری هایی نظیر دیورتیکولیت و بواسیر را کاهش می دهم. 
مصرف آب پز شده ی من قبل از غذا برای کسانی که هنگام ادرار سوزش و درد دارند بسیار مفید است. ضماد من (بامیه) برای تسکین زخم مفید است. خوردن لعاب من (بامیه) برای کسانی که ورم روده و زخم اثنی ‎عشر دارند مفید است. 
اگر من را بجوشانید و میل کنید باعث دفع سنگ مثانه می شوم. استفاده از من باعث لطافت پوست می شود. 

مصرفم به افرادی که کم‎خونی دارند توصیه می شود. به علت داشتن ویتامین A بینایی را قوت می بخشم. به علت داشتن ویتامین B1 نیروبخش عضلات ضعیف و اعصاب ضعیف می باشم. مصرف من (بامیه) به خاطر داشتن پتاسیم و منیزیم در بیماران مبتلا به فشارخون بالا توصیه می شود.

برای مطالعه بیشتر درباره اسفتاج بخوانید.

همچنین می‌توانم برای پیشگیری از فشارخون بالا در دوره بارداری (پره اکلامپسی و اکلامپسی) و گرفتگی عضلات طی دوران بارداری مفید باشم. من (بامیه) با داشتن منگنز و کبالت تنظیم کننده ترشح غدد داخلی هستم. من را بجوشانید و کمی شکر اضافه کنید، برای درمان گرفتگی صدا روزی 3 مرتبه چند قاشق میل کنید. 

نام من بامیه است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )