انار

انار

در این مقاله از زبان انار به معرفی خواص این میوه بهشتی می پردازیم.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

08 آذر 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

08 آذر 1394

12K

eye icon

انار

نام من انار است.

من (انار) دارای ویتامین های C ،K ،B و مواد معدنی کلسیم، آهن، روی، منیزیم و فسفر هستم. طبع نوع ترش من (انار) سرد و خشک ولی نوع شیرینم معتدل است. بهتر است من (انار) را همراه پیه (غلاف سفید) میل کنید چون پیه ام دارای فیبر نا محلول است و برای دستگاه گوارشتان مفید است و باعث کاهش اضافه وزن شما می شود و اشتهای کاذب را از بین می برد.

برای مطالعه بیشتر درباره انجیر بخوانید.

انار و آب انار درمان کرم کدو و سایر انگل های روده است. کلسترول را کاهش می دهم و قلبتان را تقویت می کنم و همچنین خون را تصفیه می کنم. من (انار) آنتی اکسیدان بالایی دارم که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوم و با از بین بردن رادیکال های آزاد باعث پیشگیری از سرطان می شوم. 
وجود آنتی اکسیدان باعث کاهش آسیب های پوستی می شود و کلاژن سازی را افزایش می دهد و جوش های ناشی از پوست چرب را کاهش می دهد. آب انار برای پیشگیری از آرتروز مفید است و کبد را تصفیه می کند.

اگر در هفته دو لیوان یا بیشتر از آب انار مصرف کنید ، باعث جلوگیری از پیشرفت آلزایمر و یا پیشگیری از آلزایمر می شود. خوردن آب انار باعث باز شدن صدا می شود و گرفتگی صدا را از بین می برد. اگر آب انار را روزانه مصرف کنید باعث تقویت و سلامت مو می شوم. اگر آب نوع ترش انار را جوشانده تا کمی غلیظ شود بعد از آن با عسل مخلوط نمایید، برای درمان زخم داخل بینی و یا جلوگیری از گوشت اضافی روی زخم هایتان می توانید ازم استفاده کنید. جوشانده برگ من (انار) موجب تنظیم عادت ماهانه می شود و اگر برگم را بکوبید موثر برای درمان خارش پوست است. مصرف رب من (انار) در دوران بارداری باعث از بین رفتن ویار می شود.

آب و رب تهیه شده از نوع ترش من (انار) برای درمان آفت دهان و زخم های دهان موثر است. مزه مزه کردن دم کرده ریشه درخت من (انار) برای از بین بردن درد دندان موثر است. شستشو دادن مقعد با جوشانده پوست من ( انار ) برای کاهش علایم بواسیر کاربرد دارد. 
نام من انار است . مرا بیشتر بشناسید .

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )