قرص برای چاقی صورت در داروخانه‌ها

قرص برای چاقی صورت در داروخانه‌ها

چاقی صورت و گونه‌ برجسته، نشانه جوانی و زیبایی است. با مطالعه این مقاله با قرص های موجود در داروخانه برای چاقی صورت آشنا شوید.

زهره فرخیان

نویسنده: زهره فرخیان

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

07 شهریور 1402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

07 شهریور 1402

18K

eye icon

قرص برای چاقی صورت در داروخانه‌ها

شما هم عبارت "بهترین قرص برای چاقی صورت" را جستجو کرده اید و الان اینجا هستید؟ پس برای یافتن پاسخ این سوال در این مقاله با ما کارشناسان تغذیه داروکده همراه باشید.

در باور عموم، چاقی صورت و گونه‌های برجسته، نشانه جوانی، شادابی و زیبایی، و صورت‌های لاغرتر و گود افتاده خبر از چین و چروک، سن بالاتر و بیماری می‌دهد. 

از چاقی صورت با قرص ویتامین ای گرفته تا چاق شدن صورت در یک هفته با سیب زمینی، شاید شما هم راه‌های عجیب و غریبی برای چاق شدن صورت شنیده باشید. بیایید با هم ببینیم این راه‌ها تا چه حد علمی هستند و چگونه از مکمل‌ها و قرص برای چاقی صورت می‌توانیم کمک بگیریم.

چه چیزی برای چاقی صورت مفید است؟

شاید مهم‌ترین ابزار برای افزایش و کاهش وزن در بدن، رژیم غذایی باشد؛ اما در رابطه با چاقی صورت، به کار گرفتن تکنیک‌های مختلف، کارساز است.

عمل‌های زیبایی مانند تزریق فیلر و چربی همیشه یکی از گزینه‌های پیش رو است. روش‌های دیگری هم وجود دارند که شاید بعضی از آن‌ها مورد تایید جامعه پزشکی نباشند، اما بسیاری از مردم معتقدند که موثر هستند. انجام حرکت ورزشی برای چاقی صورت، استفاده از محصولات موضعی برای آبرسانی پوست، خوردن غذاهایی حاوی چربی‌های سالم و استفاده از مکمل‌ها از این راه‌ها هستند.

اگر می‌خواهید صورتی پرتر با گونه‌هایی برجسته و گرد داشته باشید، در این جا راه‌های چاقی صورت در خانه را به شما می‌گوییم.

 

قرص کلاژن برای چاقی صورت

شاید در اطرافیان شما کسی درگیر با عوارض خطرناک قرص‌های چاقی صورت باشد. ما به هیچ عنوان مصرف قرص‌های چاقی صورت که با تبلیغاتی مثل "چاقی صورت فوری" و "چاق شدن صورت ظرف یک هفته" قصد فروش محصولات نامعتبر را دارند، توصیه نمی‌کنیم.

یکی از بهترین مکمل‌های پیشنهادی، مکمل کلاژن است. این مکمل‌ها اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. اما این محبوبیت بی‌جا نیست! طبق تحقیقات، پودر کلاژن آبرسانی و الاستیسیته یا همان خاصیت ارتجاعی پوست را به طور قابل توجهی بهبود می‌دهد. قرص کلاژن به کاهش چین و چروک‌ها، بهبود بافت، استحکام و ظاهر زیباتر پوست کمک می‌کند. در نتیجه، می‌توان گفت که کلاژن علائم پیری و افتادگی پوست را به تعویق می‌اندازد. از بهترین قرص‌های کلاژن ساز محصولات زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

- پودر کلاژن کلاژینو

- کلاژینو بیوتی

- ساشه کلاژن پلاس بیوتین یوروویتال

یوگای صورت برای چاقی صورت

به طور کلی، ورزش کردن با تقویت عضلات به بزرگ‌تر شدن آن‌ها کمک می‌کند. صورت هم مثل سایر قسمت‌های بدن از عضله ساخته شده است. انجام ورزش چاقی صورت یا همان یوگای صورت، عضلات صورت را برای داشتن ظاهر بهتر ورزیده می‌کند. بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2008، روی افرادی صورت گرفت که روزانه 30 دقیقه تمرینات صورت را به مدت 8 هفته انجام دادند، این تمرینات می‌توانند به سفت و جوان‌تر به نظر رسیدن صورت کمک کنند.

بعضی از این تمرینات:

- در حالی که لب‌های خود را به هم چسبانده‌اید و لبخند می‌زنید، ماهیچه‌های گونه را به سمت بالا بیاورید. سپس انگشتان خود را روی گونه‌ها قرار دهید و آن‌ها را به سمت بالا بکشید و برای 20 ثانیه نگه دارید.

- دهان خود را پر از هوا کنید. 45 ثانیه در این حالت بمانید و سپس به آرامی هوا را خارج کنید.

 

ژل آلوورا برای چاقی صورت

هر چند استفاده از ژل آلوئه ورا روی پوست نمی‌تواند باعث چاقی صورت شود، اما به کاهش چین و چروک، شاداب‌تر شدن و آبرسانی پوست کمک می‌کند. آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان‌های ویتامین E و C است که در جوان‌تر به نظر رسیدن ظاهر پوست موثرند.

 

قرص آلوورا برای چاقی صورت

آیا قرص آلوورا برای چاقی صورت خوب است؟

علاوه بر آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E و C، آلوئه ورا حاوی ویتامین B12 نیز است. ویتامین C و ویتامین B12 در تولید کلاژن در بدن نقش دارند. به دلیل وجود این ترکیبات، مصرف قرص یا شربت آلوئه ورا می‌تواند به بهبود کیفیت پوست کمک کند. ترکیبات آنتی اکسیدانی، رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که باعث ایجاد چین و چروک پوست می‌شوند.

مطالعه‌ای در سال 2015 نشان داد که استرول‌های آلوئه ورا، تولید کلاژن و هیالورونیک اسید را تحریک می‌کنند. زنانی که در این مطالعه از آلوئه ورا استفاده کردند، کاهش چین و چروک را مشاهده کردند.

 

چاقی صورت با روغن

بهترین روغن برای چاقی صورت چیست؟

طبق تحقیقات، استفاده از روغن روی گونه‌ها به مرطوب نگه داشتن پوست و در نتیجه پرتر شدن صورت کمک می‌کند. بهترین روغن‌ها برای چاقی صورت، روغن بادام، روغن آووکادو، روغن نارگیل و روغن زیتون توصیه شده است.

 

چاقی صورت با غذا 

همه می‌دانیم که اساس افزایش وزن و چاقی صورت و بدن، دریافت کالری بیشتر است؛ اما انتخاب هوشمندانه منابع دریافت کالری کمک می‌کند در عین افزایش وزن، سالم بمانید. خوردن و نوشیدن مواد غذایی غنی از ترکیبات مغذی و چربی‌های سالم می‌تواند به چاقی صورت بدون عوارض کمک کند. خوردن غذاهای سالم و پرکالری در چاقی طبیعی صورت موثرند. البته توجه داشته باشید که طبیعتا، چاقی صورت همراه با دیگر اعضای بدن اتفاق می‌افتد.

برای چاقی صورت چه غذایی بخوریم؟

- آجیل‌ها و مغزها یکی از مواد مغذی حاوی چربی‌های سالم هستند.

- شیر حاوی ترکیباتی مانند آمینو اسیدها، کلسیم، ویتامین B12، لاکتیک اسید، ویتامین A و ویتامین D است که باعث سلامت پوست می‌شوند.

- مصرف عسل در کنار مواد مغذی دیگر، به تامین آنتی اکسیدان‌های مورد نیاز روزانه کمک می‌کند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند باعث تخریب بافت پوست و ایجاد چین و چروک و لک‌های پوستی شوند.

- سیب! سیب هم سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین A، ویتامینB  و ویتامینC  است و مصرف منظم آن از آسیب بافتی جلوگیری می‌کند. ویتامین C به ساخت کلاژن کمک می‌کند و از این طریق نیز در چاقی طبیعی صورت تاثیرگذار است.

 

نوشیدن آب

برای چاقی صورت چند لیوان اب بخوریم؟

پوست کم آب، رنگ پریده، افتاده و چروک به نظر می‌‌رسد. بنابراین باید روزانه حداقل 8 لیوان آب بخورید تا پوست شاداب و هیدراته و گونه‌هایی پرتر داشته باشید.

سوالات متداول

1- قرص چاقی صورت چه ضرری دارد؟

قرص‌های چاقی صورت که از مراکز غیر معتبر تهیه می‌شوند، تحت نظارت وزارت بهداشت نیستند. این قرص‌ها می‌توانند عوارض جانبی از عارضه‌های گوارشی گرفته تا عوارض جبران ناپذیری مثل عارضه‌های روانی و پوستی به همراه داشته باشند. ترکیبات این قرص‌ها مشخص نیست و ممکن است حاوی هورمون‌های استروئیدی مانند کورتون باشند.

2- ایا قرص ب کمپلکس باعث چاقی صورت میشود؟

اگر دچار کم اشتهایی ناشی از کمبود ویتامین‌های گروه B هستید، مصرف مکمل‌های ب کمپلکس می‌تواند باعث بهبود اشتها شود. افزایش دریافت کالری به دنبال بهبود اشتها، به چاقی صورت و بدن کمک می‌کند.

 

نتیجه گیری

فرم صورت افراد در طی زمان به طور طبیعی تغییر می‌کند زیرا افزایش سن منجر به از دست رفتن چربی و ماهیچه‌های بدن می‌شود. همچنین شکل صورت افراد با توجه به وزن فعلی و میزان عضلات بدنشان با هم متفاوت است. گونه‌های پرتر به معنی وجود چربی بیشتر در صورت است. در نتیجه، وقتی وزن اضافه می‌کنید چربی بیشتری در صورت ذخیره می‌شود و صورت پرتری خواهید داشت. هنگام افزایش وزن، نمی‌توان به طور خاص صورت یا دیگر اعضای بدن را مورد هدف قرار دارد. با این حال، افزایش وزن به طور کلی می‌تواند کمک کند تا چهره پرتری داشته باشید.

اگرچه اکثر تکنیک‌های چاقی صورت سریع طبیعی، گونه‌ها را از نظر فیزیکی چاق‌تر نمی‌کند، اما پوست را صاف‌تر و سفت‌تر می‌کنند. برخی از روش‌های چاقی صورت در خانه مانند استفاده از روغن‌ها، ماسک‌های مختلف مانند ماسک جوانه گندم و رژیم غذایی چاقی ممکن است با نتایج موقت در این زمینه همراه باشد. برای نتایج طولانی مدت، می‌توانید تزریق چربی و سایر انواع فیلرها را امتحان کنید.

 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )