جدیدترین قرص های ضد استرس گیاهی

جدیدترین قرص های ضد استرس گیاهی

در این مقاله به بررسی آسیب ناشی از اضطراب و استرس شدید و ارائه چندین راهکار مرتبط با کنترل آنها و جدیدترین قرص های ضد استرس گیاهی خواهیم پرداخت.

زهره فرخیان

نویسنده: زهره فرخیان

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

09 آبان 1402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

09 آبان 1402

7K

eye icon

جدیدترین قرص های ضد استرس گیاهی

اگر به دنبال خرید بهترین قرص ضد استرس گیاهی هستید و یا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب نمایید، مطالعه این مقاله می تواند به سوالات شما پاسخ دهد. 

در بالا و پایین های زندگی، مواجهه با یک رویداد جدید یا غیر منتظره باعث می شود که احساس کنیم نمی توانیم به خوبی موقعیت را کنترل کنیم. در این گونه مواقع، "استرس" پاسخی است که بدن ما به فشارهای محیطی می دهد. 

برخورد انسان ها با استرس متفاوت است. بعضی از افراد توانایی مدیریت بحران بهتری داشته و برخی دیگر به طور کامل خود را در برابر آن مشکل ناتوان احساس می کنند.

در ادامه، پس از بررسی آسیب های ناشی از اضطراب و استرس شدید، ارائه چندین راهکار مرتبط با کنترل آنها و مکانیسم اثر داروها بر این شرایط، جدیدترین قرص های ضد استرس گیاهی را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.  

آنچه در این مقاله می خوانیم:

استرس چه آسیبی به ما می رساند؟
چطور استرس را از خود دور کنیم؟
چگونه استرس خود را از بین ببریم؟
چه دارو گیاهی استرس را کم میکند؟
بهترین قرص ضد استرس گیاهی
خرید قرص ضد استرس گیاهی

مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

 

استرس چه آسیبی به ما می رساند؟

استرس به خودی خود بد نیست! بلکه واکنش طبیعی انسان در مواجهه با چالش ها و تهدید های زندگی به حساب می آید، تا با ایجاد حالت هشدار (مانند افزایش ضربان قلب، افزایش تعداد تنفس، تولید هورمون هایی مانند کورتیزول و...)، بدن را برای مقابله با خطرات احتمالی آماده سازد.

زمانی که استرس به طور غیر قابل کنترلی شدید باشد، خود به یک چالش بزرگ تبدیل شده و به جای آماده کردن بدن برای مبارزه با مشکل اصلی، برعکس عملکرد طبیعی انسان را نیز مختل می کند.

استرس بیش از حد می تواند باعث ایجاد مشکلات جسمی و روحی شود. بنابراین، بهره گیری از راهکارهای روانشناسی در کنار اصلاح سبک زندگی و استفاده از قرص گیاهی آرامبخش و ضد استرس، با کم کردن فشار در بدن، به سلامت جسم و روان ما کمک می کند.

چطور استرس را از خود دور کنیم؟

تقریبا مواجهه با چالش ها در زندگی و در نتیجه استرس ناشی از آنها گریز ناپذیر است! اخباری که می شنویم، آزمونی که پیش رو داریم، از دست دادن موقعیت شغلی، ... از نمونه مواردی است که می تواند برای همه به میزان های متفاوتی استرس ایجاد کند. 

طبق گزارشی که انجمن روانشناسی آمریکا (APA) ارائه داده است، 73% بزرگسالان علائم روانی استرس را تجربه کرده اند. 

پس راه حل چیست؟

"پذیرفتن استرس به عنوان پاسخ طبیعی بدن و انجام راهکارهایی جهت کنترل و کاهش شدت آن"

 

چگونه استرس خود را از بین ببریم؟

استرس مزمن، علاوه بر مختل کردن عملکرد انسان در شرایط حساس، باعث می شود خطر ابتلا به بیماری های دیگری از جمله بیماری قلبی عروقی، اختلالات اضطرابی و افسردگی نیز افزایش یابد. بنابراین مدیریت کردن استرس اهمیت دوچندانی پیدا می کند. 

در ادامه چندین راهکار علمی و تایید شده جهت کنترل استرس را به طور خلاصه جمع بندی کرده ایم:

1- داشتن فعالیت فیزیکی 

سعی کنید از ورزش های ملایمی مانند پیاده روی، یوگا یا دوچرخه سواری شروع کنید. ورزش کردن در فضای باز، به صورت دسته جمعی و از نوعی که خودتان به آن علاقه دارید، بیشتر به ایجاد احساس آرامش در شما کمک خواهد کرد. 

2- پیروی از رژیم غذایی سالم و متعادل

استفاده از میوه و سبزیجات تازه، نوشیدن مقدار کافی مایعات، مصرف لبنیات و پروتئین کم چرب، پرهیز از قند و شکر ساده و جایگزینی آنها با غلات کامل (مانند نان و برنج سبوس دار) به طور مستقیم با خلق و خو ارتباط دارد.  

3- داشتن خواب کافی

کمبود خواب یکی از دلایل اصلی استرس بوده و استرس نیز می تواند باعث بی خوابی شود. بنابراین، سعی کنید این چرخه را از یک نقطه بر هم بزنید! با رعایت چند نکته ساده مانند فاصله زمانی مناسب بین غذا و خواب، داشتن فعالیت فیزیکی روزانه، دوری از وسایل الکترونیکی قبل از خواب و استفاده از مکمل های تنظیم خواب، می توانید خواب راحت تری در شب داشته باشید. 

4- معاشرت مفید با دوست، خانواده و اطرافیان

روند مکالمه می تواند صرفا باعث شود که حواس شما پرت شده و از تمرکز بر روی استرس کاسته شود؛ یا اینکه می توانید از تجربیات دیگران نیز برای حل مسائل استفاده نمایید. 

5- اخبار منفی را دنبال نکنید!

اگر دنبال کردن رسانه های خبری باعث ایجاد استرس بیشتری در شما می شود، سعی کنید زمان آن را به کار دیگری مانند کتاب خواندن یا آشپزی کردن اختصاص دهید. 

6- استفاده از داروهای آرامبخش 

این مورد تنها در صورتی که دارو را پزشک متخصص برای شما تجویز کرده باشد، مجاز است. در غیر این صورت، مصرف سرخود داروی ضد استرس به شدت می تواند مخرب باشد.

همچنین، داروهای شیمیایی ضد اضطراب و استرس ممکن است عوارض جانبی احتمالی مانند بی قراری، ضربان قلب نامنظم، ناراحتی های گوارشی، وابستگی، ضعف جسمانی، اختلال در عملکرد جنسی و... را نیز به همراه داشته باشند. روانپزشک با ارزیابی تمامی این موارد، تنها در صورتی که دارو درمانی را الزامی تشخیص دهد، برای شما دارو تجویز خواهد نمود. در این صورت حتما به دستور پزشک عمل نموده و مصرف داروها را تا پایان دوره درمان ادامه دهید.

7- مصرف قرص ضد استرس گیاهی

داروی ضد استرس گیاهی در مقایسه با داروهای شیمیایی، ایمن تر بوده و عوارض جانبی بسیار کمتری دارند. این مکمل ها باعث ایجاد وابستگی نمی شوند و به همین دلیل، بسیاری از افراد به دنبال استفاده از یک فرآورده طبیعی آرامش بخش هستند. 

چه دارو گیاهی استرس را کم می کند؟

در طب سنتی، چندین گیاه با خاصیت آرامبخشی و کاهندگی اضطراب شناخته شده اند. از قوی ترین گیاهان ضد استرس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

گل ساعتی (Passionflower)
سنبل الطیب یا علف گربه (Valerian)
بابونه (Chamomile)
اسطوخودوس (Lavender)
بادرنجبویه (Lemon Balm)
رازک (Hops)
آب بشقابی (Gotu Kola)
رودیولا (Rhodiola)
آشواگاندا (Ashwagandha)

هر کدام از این گیاهان، مکانیسم اثر متفاوتی برای رفع استرس در بدن داشته و دوز ایمن و موثر آنها بر اساس آزمایشات مختلفی تعیین شده است. امروزه، قرص های ضد استرس و اضطراب گیاهی متنوعی تولید شده که حاوی یک یا چند مورد از عصاره گیاهان ذکر شده هستند.

در ادامه، چند مورد از بهترین قرص های ضد استرس گیاهی را معرفی و بررسی می کنیم.

 

جدیدترین قرص ضد استرس گیاهی 

1- مود پلاس

مود پلاس نوتراکس، به عنوان یکی از تخصصی ترین مکمل ها در زمینه آرامبخشی و ضد استرس، حاوی عصاره 5 نوع گیاه شامل آشواگاندا، بابونه، بادرنجبویه، گل ساعتی و رودیولا به همراه ترکیبات دیگر (ال تیانین، گابا، 5-HTP و...) است.

مودپلاس، فاقد سویا، شیر، گندم، گلوتن، تخم مرغ، هرگونه شیرین کننده و نگهدارنده بوده و عارضه وابستگی ایجاد نمی کند

ترکیبات گیاهی به کار رفته در مود پلاس نوتراکس در کنار یکدیگر، با تنظیم سطح انتقال دهنده های عصبی به کاهش اضطراب، بهبود خلق و خو و تنظیم خواب کمک می کند. 

2- نرون و اینر روهه

کپسول نرون و اینر روهه برند یوروویتال، یک داروی گیاهی ضد استرس قوی دیگر بوده که از عصاره گیاهانی مانند والریان، بادرنجبویه و رازک به همراه ترکیبات دیگر (تریپتوفان و ویتامین های گروه ب) تشکیل شده است. 

نرون و اینر روهه، به علت فرمولاسیونی که ارائه داده، در حفظ سلامت سیستم عصبی، تسکین تنش های عصبی، رفع بی قراری و درمان اختلالات خواب نقش بسزایی ایفا می کند. 

3- سنتلا

فرآورده گیاهی سنتلا تی اس تی، حاوی دوز مناسبی از پودر گیاه آب بشقابی یا گوتا کولا است. به طور کلی، سنتلا با داشتن اثرات آنتی اکسیدانی، می تواند به بازسازی نورون های آسیب دیده و تقویت مغز کمک کند.

 در مطالعاتی، از عصاره این گیاه برای درمان خواب نامنظم، رفع اختلالات مرتبط با اضطراب و کاهش بروز و شدت استرس استفاده شده است. علاوه بر این، گیاه آب بشقابی به تقویت حافظه و تمرکز نیز کمک می کند. 

4- لاوندیپ

سافت ژل های لاوندیپ حاوی اسانس طبیعی روغن اسطوخودوس (لاوندر) هستند. لاوندر، با مهار آزادسازی نوراپی‌نفرون (به عنوان هورمون استرس) و گلوتامات (نوروترانسمیتر تحریکی) سبب کاهش اضطراب می شود. 

همچنین، لاوندیپ می تواند با حفظ سطح نرمال سروتونین، خاصیت آرام بخشی داشته باشد و به بهبود بی خوابی کمک کند. 

 

خرید قرص ضد استرس گیاهی

یک نکته بسیار مهم در خصوص مصرف ترکیبات گیاهی این است که مصرف کمتر از دوز موثر آن ممکن است اثربخشی لازم را به همراه نداشته باشد. همچنین، برعکس اگر بیشتر از حد از ترکیبات گیاهی استفاده نماییم ممکن است خطراتی مانند آسیب به کبد وکلیه را برای ما ایجاد کند

همچنین، اطمینان از ایمنی ترکیبات گیاهی و فرآوری آنها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. بنابراین، از آنجایی که ماهیت ترکیبات به کار رفته در عصاره ها و پودرهای گیاهی موجود در مراکز غیر معتبر مشخص نیست و به علت عدم اطمینان از طریقه تهیه محصول و رعایت موارد بهداشتی، توصیه می شود از خرید این محصولات از این مراکز خودداری نمایید.

در قرص های ضد استرس و اضطراب گیاهی موجود در داروخانه های معتبر، دوز ایمن و اثربخش گیاهان آرامبخش به کار رفته است. 

داروخانه آنلاین داروکده، به عنوان تنها داروخانه اینترنتی دارای نماد اعتماد 5 ستاره الکترونیک و با داشتن تیم علمی مجرب اعم از داروسازان متخصص و کارشناسان ارشد تغذیه، یک مرجع کامل از قرص های گیاهی ضد استرس است. 

از آنجایی که، مکمل های گیاهی ضد استرس OTC هستند و برای خرید آنها نیازی به نسخه پزشک نیست، در صورت نیاز به مصرف آنها می توانید به صورت اینترنتی و با صرفه جویی در وقت و هزینه خود، از طریق وب سایت داروکده اقدام نمایید. 

 

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله نیز توضیح دادیم، کنترل استرس جهت بهبود کیفیت زندگی و داشتن عملکرد بهتر هنگام مواجهه با مشکلات، از اهمیت بسیاری برخوردار است. پیدا کردن راهکارهای مناسب جهت مدیریت چالش های اجتناب ناپذیر زندگی، نیازمند تمرین، تلاش مداوم، کسب تجربه شخصی و مشورت با افراد متخصص است.

در این راستا، توجه داشته باشید که می توانید با کمک راهنمایی های کاملا رایگان تیم علمی داروکده، صحیح ترین انتخاب را در خصوص قرص گیاهی ضد استرس مناسب برای خودتان انجام دهید.  

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )