پرفروش ترین پروتئین وی خارجی 1402

پرفروش ترین پروتئین وی خارجی 1402

در این مقاله چند عدد از پرفروش ترین و بهترین مکمل های پروتئین وی خارجی را به شما معرفی می کنیم.

زهره فرخیان

نویسنده: زهره فرخیان

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

07 آبان 1402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

07 آبان 1402

937

eye icon

پرفروش ترین پروتئین وی خارجی 1402

وقتی صحبت از ساخت توده عضلانی و بهبود عملکرد ورزشی می شود، انتخاب اول بسیاری از افراد پروتئین وی است. در سال 2020 ارزش بازار جهانی پروتئین وی 9.4 میلیارد دلار بود و این عدد تا سال 2027، 18.4 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

اگر به دنبال خرید یک پروتئین وی جدید هستید یا برای اولین بار قصد امتحان کردن این مکمل را دارید، تعدد مکمل های موجود ممکن است برای شما گیج کننده باشد. پودر پروتئین وی شاید محبوب ترین مکمل بین بدنسازان و ورزشکاران باشد. پروتئین وی اصل یک مکمل مناسب برای تقویت رشد عضلانی، حفظ عضلات در مرحله کات و کمک به ریکاوری بعد از تمرین است.

اگر چه این مکمل پروتئینی بعد از تمرین از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اگر شیک پروتئینی شما طعم خوبی نداشته باشد و یا مطابق با نیازهای تغذیه ای شما نباشد، مصرف آن به صورت روتین مشکل می شود.

در این مقاله چند عدد از پرفروش ترین و بهترین مکمل های پروتئین وی خارجی را به شما معرفی می کنیم. پس اگر در انتخاب پروتئین وی مناسب خود دچار شک و تردید شده اید، با ما همراه باشید.

در این مقاله می خوانیم:

- انواع پروتئین وی
- چه کسانی باید از پروتئین وی استفاده کنند؟
- خواص پروتئین وی
- بهترین زمان مصرف پروتئین وی
- نحوه مصرف پروتئین وی
- معرفی پرفروش ترین پروتئین وی خارجی 1402

مدت زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

انواع پروتئین وی

در پروسه تولید پروتئین وی، پودرهایی با کیفیت های متفاوت تولید می شوند. همه انواع پودر وی، پروتئین کامل با زیست دسترسی و قابلیت جذب بالا در اختیار شما قرار می دهد. تفاوت عمده این پروتئین ها در مقدار لاکتوز و میزان پروتئین بر حسب وزن آن ها است. این تفاوت در خلوص، منجر به تفاوت در قیمت این مکمل ها می شود.

- پروتئین وی کنسانتره

وی کنسانتره حداقل حاوی 25 درصد پروتئین است؛ اما معمولا تا 80 درصد پروتئین را شامل می شود. از آنجایی که این نوع پروتئین وی خلوص کمتری دارد، دارای مقدار بیشتری لاکتوز و چربی است.

- پروتئین وی ایزوله

وی ایزوله حاوی 90 درصد پروتئین است و لاکتوز کمتری دارد. در نتیجه برای افراد حساس به لاکتوز مناسب تر است. توجه داشته باشید که این نوع پروتئین به علت خلوص بالاتر قیمت بالاتری نیز دارد.

- پروتئین وی هیدرولیز شده

این نوع پروتئین وی به دلیل تجزیه بیشتر در پروسه تولید، هضم آسان تری دارد و در نتیجه راحت تر نیز جذب می شود. البته سایر انواع پروتئین وی نیز جذب سریعی دارند. در نتیجه، هزینه بالای وی هیدرولیز شده ممکن است برای بسیاری از افراد منطقی نباشد.

 

چه کسانی به پروتئین وی نیاز دارند؟

ورزشکارانی که قصد افزایش یا حفظ عضلات خود را دارند، می توانند از خواص پروتئین وی اصل در رژیم غذایی خود بهره ببرند.

1- کسانی که برای تامین پروتئین مورد نیاز روزانه خود با مشکل مواجه هستند.

همه افراد می توانند پروتئین وی مصرف کنند؛ اما این مکمل به طور خاص برای افرادی که به قدر کافی از منابع غذایی پروتئین دریافت نمی کنند و یا افراد فعالی که نیاز بیشتری به پروتئین دارند، مفید است. پروتئین وی راه مناسبی برای پر کردن فاصله میزان دریافت پروتئین از غذا و میزان پروتئین مورد نیاز روزانه است.

2- کسانی که به دنبال عضله سازی هستند.

هر کسی که هدف عضله سازی را دنبال می کند، می تواند از پروتئین وی برای حمایت تغذیه ای استفاده کند.

اسید آمینه لوسین، یکی از محرک های کلیدی برای افزایش عضله است. در واقع اگر رشد عضله را نور چراغ در نظر بگیریم؛ لوسین، کلید برق است. پروتئین وی نه تنها منبع غنی از اسید آمینه است، بلکه به علت سرعت بالای جذب آن، در رسیدن به عضلات و کمک به ترمیم و رشد آن ها بسیار کارآمد است.

3- کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند.

افرادی که سعی در کاهش وزن دارند نیز می توانند از پروتئین وی برای کنترل احساس گرسنگی و جلوگیری از پرخوری استفاده کنند.

اگر شما هم در میان وعده ها احساس گرسنگی دارید، می توانید از شیک پروتئین وی به عنوان یک میان وعده سالم و سیر کننده استفاده کنید.

4- کسانی که در دوره نقاهت یا ریکاوری هستند.

افرادی که دوران نقاهت بعد از بیماری یا جراحت را می گذرانند ممکن است به میزان بیشتری پروتئین نیاز داشته باشند. اما شاید دریافت پروتئین از منابع غذایی برای آن ها دشوار باشد. مصرف پروتئین وی در افرادی که دچار آسیب های ورزشی شده اند، با تامین آمینو اسیدهای ضروری برای فرایند بهبود در کاهش تحلیل عضله موثر است.

 

 مزایای مصرف بهترین پروتئین وی

مصرف پروتئین وی، یعنی پروتئین با کیفیت موجود در شیر در کنار کازئین، خواص فراوانی دارد.

حمایت از عضله سازی و ترمیم و رشد عضلات

از آنجایی که پروتئین وی ساختمان مشابه پروتئین های بدن دارد، با مصرف این مکمل دقیقا ترکیبات مورد نیاز برای ساخت عضله را دریافت می کنید. یکی از این ترکیبات، آمینو اسید لوسین است. پروتئین وی بهترین منبع پروتئین برای کسانی است که در دریافت پروتئین کافی از غذا مشکل دارند یا ورزشکارانی که علاقمند به افزایش توانایی خود برای حفظ، ترمیم و رشد بافت های عضلانی جدید هستند. پروتئین وی نه تنها حاوی تمامی اسید آمینه های ضروری است، بلکه به سرعت نیز در بدن جذب می شود.

کمک به دریافت مقدار پروتئین توصیه شده روزانه

مقدار دریافت پروتئین روزانه حدودا 1 گرم به ازای کیلوگرم وزن بدن توصیه شده است. گاهی دریافت این مقدار پروتئین از غذا دشوار به نظر می رسد. مصرف شیک پروتئین وی، در رسیدن به این هدف به شما کمک می کند.

بهترین زمان مصرف پروتئین وی

- برای عضله سازی

شما می توانید پودر پروتئین وی را در هر زمانی از روز مصرف کنید. اما بهترین زمان مصرف پروتئین وی دقیقا بعد از تمرین است؛ به خصوص اگر تمرینات قدرتی با شدت بالا انجام داده اید. به طور کلی، بدن پس از تمرین در حالت عضله سازی قرار می گیرد و این زمان، زمان جادوی پروتئین وی (لوسین) است.

- برای کاهش وزن و مهار گرسنگی

اگر پروتئین وی را برای کاهش گرسنگی مصرف می کنید، می توانید آن را در میان وعده ها و یا همراه با وعده صبحانه استفاده کنید تا به کنترل گرسنگی در ادامه روز به شما کمک کند.

- برای سوخت رسانی قبل از تمرین 

شما می توانید از بهترین پروتئین وی در وعده قبل از تمرین نیز استفاده نمایید؛ البته به شرطی که وعده کاملی برای ریکاوری بعد از تمرین خود در نظر گرفته باشید.

- برای ریکاوری بعد از تمرین

اگر از پروتئین وی برای ریکاوری بعد از ورزش و ترمیم عضلات استفاده می کنید، بهترین زمان مصرف آن تا یک ساعت بعد از تمرین است. بهترین ترکیب برای شیک بعد از تمرین، پروتئین وی به همراه یک کربوهیدرات زود هضم است. از مصرف فیبر و چربی در وعده بعد از تمرین خودداری نمایید.

رشد عضلات به مصرف پروتئین کافی در روز، به خصوص به صورت منقسم در چند وعده، بستگی دارد.

حالا زمان معرفی پرفروش ترین پروتئین وی 1402 است.

پروتئین وی 100 گلد کر لاین

در هر پیمانه (30 گرم): 

  • 22.65 گرم پروتئین 
  • 1.05 گرم چربی                                                 
  • 1.98 گرم کربوهیدرات

پروتئین وی ترک نوتریشن با طعم شکلاتی حاوی سه نوع پروتئین وی کنسانتره، ایزوله و هیدرولیز شده است. همچنین این مکمل دارای اسید آمینه های شاخه دار یا BCAA و ال گلوتامین بوده و در افزایش توده عضلانی، کاهش خستگی بعد از تمرین و تسریع ریکاوری تاثیر چشمگیری دارد. پروتئین وی ترک تحت لیسانس شرکت Trec Nutrition کشور لهستان و در کارخانه کیمیا مکمل آراد تولید شده است.

 

دلیشس وی کیو ان تی

در هر پیمانه (30 گرم):

  • 21.97 گرم پروتئین
  • 2.12 گرم چربی
  • 3.17 گرم کربوهیدرات

وی QNT نیز حاوی سه نوع پروتئین وی کنسانتره، ایزوله و هیدرولیز شده است. این پروتئین وی فاقد گلوتن است و اگر به سلیاک مبتلا هستید، گزینه مناسبی برای شما است. پروتئین QNT در طعم های شکلات بلژیکی، کوکی کرم و وانیلی تولید شده و یک وعده مناسب برای بعد از تمرین است. این مکمل تحت لیسانس QNT بلژیک و در کارخانه کیمیا مکمل آراد تولید شده است.

 

وی پرو 1000 گرمی یوروویتال

در هر پیمانه (30 گرم):

  • 22.8 گرم پروتئین
  • 1.6 گرم چربی
  • 2 گرم کربوهیدرات

وی یوروویتال حاوی دو نوع پروتئین وی کنسانتره و ایزوله و BCAA است. این پودر وی همچنین دارای ویتامین B6 بوده که به متابولیسم و تولید انرژی کمک می کند. وجود گلوتامین نیز در پروتئین وی یوروویتال به کاهش درد عضلانی، بهبود ریکاوری و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. این مکمل در دو طعم شکلاتی و وانیلی، تحت لیسانس Euro OTC Pharma GmbH آلمان و در ایران تولید و عرضه شده است.

 

سخن پایانی

به جرئت می توان گفت پروتئین وی برای اکثر ورزشکاران برای عضله سازی، ریکاوری و ترمیم عضلات بعد از تمرین ضروری است. اگر ورزشکار هستید و نیاز بیشتری به پروتئین دارید و به سختی پروتئین مورد نیاز خود را از غذا تامین می کنید، می توانید از بهترین پروتئین وی کمک بگیرید. اما گاهی به نظر می رسد تعداد بی پایانی از مکمل های پروتئین وی در بازار وجود دارد؛ البته ممکن است همه این مکمل ها متناسب با نیاز و سبک زندگی شما نباشد.

در این مقاله سعی کردیم تعدادی از پرفروش ترین پروتئین های وی خارجی 1402 را به شما معرفی کنیم تا انتخاب بهترین پروتئین وی برای شما آسانتر شود.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )