انواع حرکت های شنا

انواع حرکت های شنا

حرکت شنا بسیاری از عضلات را درگیر کرده و البته حرکت سختی می باشد که برای انجام آن نیاز به تمرین دارید. در این مقاله با انواع این حرکت آشنا شوید.

دکتر کوشا شهیدی

نویسنده: دکتر کوشا شهیدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

09 تیر 1397

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

09 تیر 1397

11K

eye icon

انواع حرکت های شنا

حرکت شنا، یکی از پرکاربردترین تمرینات ورزشی می باشد و تقریبا تمامی عضلات ما را درگیر می کند. عضلات پشت بازو و سینه شدیدا با این حرکت منقبض شده البته عضلات شانه، پشت، شکم، پا و باسن نیز درگیر هستند.

برای مطالعه بیشتر: بهترین حرکت های بدن سازی جهت رشد عضلات شانه به همراه برنامه

حرکت شنا یک حرکت حرفه ای ورزشی تلقی می شود. در صورتی که بصورت صحیح انجام گیرد، می توانید بدون استفاده از هر نوع وسیله ای، عضلات بالا تنه ی خوش فرمی را بسازید. این حرکت نه تنها مدل های متنوعی زیادی دارد، بلکه در هر مکانی قابل اجرا می باشد.
انجام دادن حرکات شنا، مهارتی می باشد یعنی هر شخصی قادر است آن را یاد گرفته و اجرا کند. همه می توانند به بدن خود آموزش دهند که چگونه با جاذبه مقابله کنند و تعداد X بار شنا بروند. تنها راه حل آن تمرین روزانه است. به مانند سایر حرکات ورزشی، مدت زمانی طول می کشد تا بدن به این حرکات عادت کند. خبر خوب این است که بدن می تواند این حرکت را بسیار سریع یاد گرفته و انجام دهد، خبر بد این است که در صورتی که به صورت روزانه نباشد، فراموش می شود. با تمرین روزانه، این امر امکان پذیر خواهد بود.
بدن ها، نمونه ای از دستگاه های بیولوژیکی می باشند، آنها آموزش دیده و به آنچه نیازدارند سازگاری پیدا می کنند. جهت انجام حرکات شنا لازم است که بخش بالاتنه ی قوی داشته باشید (سینه، پشت بازو و عضلات شکم قوی). لذا بیشتر تمرکز بدن بر روی این عضلات خواهد بود. لازم است که تعداد هر حرکت را به محض آسان شدن آن افزایش داده و میزان سختی آن را بالا ببرید.
در ابتدا، انجام حرکات شنا بسیار سخت و طاقت فرسا می باشند. در صورتی که تلاش می کنید حرکات شنا را انجام دهید و نمی توانید، بر روی زانوها بنشینید و به آن طریق حرکت شنا را انجام دهید. در این حالت، همان عضلات درگیر بوده البته با فشار وارده کمتر.
* یادآوری شود که افزایش قدرت با تکرار همراه است. هر چه بیشتر تکرار کنید ، قوی تر شده و انجام آن حرکات ساده تر خواهد شد.

چگونه خود را برای انجام حرکات شنا آماده کنیم ؟

چگونه حرکات شنا را بصورت روزانه انجام دهیم؟
ارتش از حرکات شنا جهت قوی تر کردن نیروهای خود استفاده می کند. نیاز است که سربازان حرکت شنا را روزانه به عنوان بخشی از تمرین روزانه انجام  دهند.
برای این که حرکات شنا را به حرکات روتین روزانه تبدیل کنیم، نیاز است که به تعدادی که براحتی می توانید انجام دهید متمرکز باشید. 5، 10، 12، 20، 40. آن عدد را عدد روزانه خود انتخاب کنید و به خود عادت دهید که هر روز در همان زمان این تعداد را انجام دهید. اگر بطور مثال 5 عدد روزانه انجام می دهید، در طول یک ماه 150 عدد شنا انجام خواهید داد. این عدد در یک سال معادل 1800 شنا خواهد شد.
شما می توانید با افزایش تعداد شنا در هر ماه با خودتان رقابت کنید.
مثال های زیر روش هایی برای افزایش تعداد حرکات شنا می باشد:
+1: (Plus 1): تعداد شنا را روزانه با افزایش 1 بالا ببرید. لذا اگر با 5 عدد در روز شروع کردید ، روز دوم 6 عدد روز سوم 7 عدد و ...
+5 (Plus 5): در انتهای هر ماه عدد 5 را به تعداد حرکات شنا اضافه می کنید. لذا اگر ماه اول با 5 عدد در روز شروع کردید در ماه دوم با 10 عدد شروع می کنید.
 شمارش به بالا (Counting up):  تعداد حرکات شنا را با شماره ی روز در ماه افزایش دهید. به عنوان مثال با 5 عدد در روز اول آغاز می کنید. روز اول 5 عدد، روز دوم نیاز است که تعداد حرکت را علاوه بر روز ماه یعنی 2 کرده که برابر 7 عدد می باشد. در روز سوم، عدد 3 را به 5 اضافه کرده و 8 عدد حرکت شنا انجام می دهید. این عمل را تا آخرین روز ماه انجام داده و از ماه بعد دوباره تکرار کنید.
شمارش به پایین (Counting down): بر عکس تکنیک شمارش به بالا می باشد. به عنوان مثال اگر عدد 5 را در نظر گرفته اید و ماه 31 روز باشد، روز اول با 5 + 31 عدد شروع می شود. روز دوم با 5+30 و ... تا بالاخره روز آخر ماه 5 عدد انجام می شود.
بالا و پایین (Up & Down): در این روش با یک شماره دلخواه به عنوان مثال 5 آغاز می کنید. سپس در هر روز هفته 1 عدد به آن اضافه می کنید اگر عدد آغازی شما در روز دوشنبه 5 است، روز سه شنبه 6، روز چهارشنبه 7. سپس بعد از رسیدن به دوشنبه دوباره از اول آغاز می کند.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )