رپورتاژ- آیا می توان قدرت باروری را تقویت کرد؟

رپورتاژ- آیا می توان قدرت باروری را تقویت کرد؟

در این مقاله به معرفی مکملی می پردازیم که به قدرت باروری زنان و مردان کمک می کند.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

20 اردیبهشت 1397

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

20 اردیبهشت 1397

13K

eye icon

رپورتاژ- آیا می توان قدرت باروری را تقویت کرد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • مقدمه
  • تاثیر کیوتن بر افزایش قدرت باروری
  • تاثیر ال کارنیتین بر باروری 
  • افزایش قدرت باروری با مکمل ها

مقدمه

چرا قدرت باروری در زوج های ایرانی کاهش یافته است؟ طی تحقیقاتی که در 5 سال اخیر انجام شده، از هر 5 زوج ایرانی یک زوج نابارور است. آلودگی هوا، استرس و رژیم غذایی ناسالم از عواملی هستند که قدرت باروری زنان و مردان را کم می کنند. هنوز نتایج تحقیقات، تاثیر مستقیم ویتامین ها بر قدرت باروری را تایید نکرده اند ولی در این مطلب، برخی از ویتامین ها و چگونگی اثر آنها را بر باروری توضیح می دهیم.

تاثیر کیوتن بر افزایش قدرت باروری

کیوتن مکملی مشابه ویتامین است که می تواند قدرت باروری زنان و مردان را افزایش دهد. کیوتن در همه سلول های بدن یافت می شود. این ماده بخشی از زنجیره انتقال الکترون است که مسئولیت تولید انرژی در سلول ها را بر عهده دارد. کیوتن نوعی آنتی اکسیدان است که اثر مخرب رادیکال های آزاد در دستگاه تناسلی را کاهش می دهد. تحقیقاتی روی اثر کیوتن بر تقویت تخمک و اسپرم ها صورت گرفته است. این تحقیقات نشان داده اند، تحرک اسپرم در مردانی که مکمل کیوتن مصرف کرده اند به طور چشمگیری افزایش یافته است. همچنین مصرف روزانه قرص کیوتن برای باروری مردان، سبب افزایش تعداد اسپرم ها، سلامت و توان حرکتی آنها می شود. مصرف کیوتن در مردان منجر به تقویت منی نیز می شود.

علاوه بر این، آزمایش انجام شده روی موش ها نشان داده است که مصرف کیوتن کیفیت تخمک ها در سنین بارداری را افزایش می دهد. یعنی مصرف کیوتن در زنان بر کاهش قدرت باروری در اثر افزایش سن، غلبه می کند. کیوتن، تخمک گذاری را تحریک کرده و کیفیت تخمک ها را مانند تخمک های جوان بهبود می بخشد. همچنین کیوتن انرژی لازم جهت لانه گزینی سلول تخم در دیواره رحم و آغاز تقسیم سلولی را فراهم می کند.

تاثیر ال کارنیتین بر باروری 

مکمل های ال کارنیتین برای مردانی که میل جنسی کمی دارند، بسیار مناسب است. زیرا انرژی فرد و توانایی جنسی او را بالا می برد. وجود ال کارنیتین در سلول برای انتقال اسیدهای چرب از غشای میتوکندری ضروری است. همان طور که می دانیم میتوکندری مسئولیت تولید، نگهداری و مدیریت انرژی سلول را بر عهده دارد. میتوکندری برای تولید انرژی (ATP) در سلول، اسیدهای چرب را می سوزاند. با توجه به اینکه بدن از تعداد زیادی سلول تشکیل شده است، وجود ال کارنیتین در بدن برای تأمین انرژی، استحکام و عملکرد سلول ها و در نتیجه سلامت بدن بسیار ضروری است.

همچنین اثر آنتی اکسیدانی ال کارنیتین، با آسیب ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می کند. به این ترتیب می تواند سلامت اسپرم ها و قدرت باروری را افزایش دهد. اسپرم ها نسبت به آسیب رادیکال های آزاد بسیار حساس هستند. آنتی اکسیدان می تواند از سلامت سلول ها و اسپرم ها حفاظت کند. در نتیجه با افزایش سلامت اسپرم های مرد، DNA نوزادی که از آن شکل می گیرد نیز تقویت می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله آشنایی با مکمل ال کارنیتین و نقش آن در بدن تالیف و ترجمه دکتر کوشا شهیدی مراجعه کنید.

افزایش قدرت باروری با مکمل ها

شرکت داروسازی آنتی ای جینگ با هدف ارتقای قدرت باروری در مردان و زنان محصولی به نام کیومکس تولید کرده است. در این مکمل برای افزایش باروری از کیوتن و ال کارنیتین به عنوان ترکیبات اصلی استفاده شده است.

چگونه کیومکس قدرت باروری را افزایش می دهد؟

از فواید محصول کیومکس در افزایش قدرت باروری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- افزایش توان جنسی و قدرت باروری
- افزایش تعداد و تحرک اسپرم ها
- بهبود کیفیت تخمک و درمان کیست تخمدان
- افزایش چربی سوزی و عضله سازی

سخن پایانی

تحقیقات قابل توجهی در مورد اثرات کیوتن و ال کارنتین بر سلامت اسپرم،کیفیت تخمک و درمان ناباروری انجام شده است. اما هنوز به طور قطعی نمی دانیم که هر کدام به چه میزان در بهبود یا ممانعت از باروری تاثیر گذار هستند...

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )