رپورتاژ- بی اشتهایی کودکان و راهکار های طبیعی درمان آن

رپورتاژ- بی اشتهایی کودکان و راهکار های طبیعی درمان آن

بی اشتهایی در کودکان باید درمان شود زیرا کودک در حال رشد است و به مواد غذایی متنوعی نیاز دارد. در این متن محصولی که بی اشتهایی کودکان را از بین می برد معرفی شده است.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

23 اردیبهشت 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

23 اردیبهشت 1396

6K

eye icon

رپورتاژ- بی اشتهایی کودکان و راهکار های طبیعی درمان آن

بی‌اشتهایی کودکان در دنیای امروز یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از والدین محسوب می‌شود که نگران سوءتغذیه فرزندشان هستند. بهبود وضعیت تغذیه،‌ گسترش و در دسترس بودن انواع خوراکی‌ها و البته تولید انبوه تنقلات متنوع، اشتهای ناچیز، معده‌های کوچک را به سرعت اشباع می‌کند، و هنگامی که والدین مشاهده می‌کنند فرزندشان سر سفره غذا از خوردن امتناع دارد، نگران و حیران می‌مانند که چگونه او را به خوردن تشویق کنند. گاه اصرار والدین و امتناع کودک کار را به جای باریک می‌کشاند و بی‌اشتهایی به یک مساله بغرنج در روابط آنان تبدیل می‌شود؛ غافل از این‌که بی‌اشتهایی درمان دارد و دقت در انتخاب راهکار درمانی بسیار مهم و حیاتی می باشد. در این میان ترکیبات گیاهی و درمان های طبیعی بسیار مفید و بدون عوارض جانبی یافت می شود که امروزه طب روز پزشکی جهان هم از آنها در درمان بی اشتهایی استفاده می کند، در ادامه با برخی از این گیاهان آشنا می شویم: 

جنشیان Gentiana
جنشیان یا گل سپاس با 400 گونه مختلف به صورت پایا و همیشگی در بسیار از مناطق جهان رشد می کند، گل های قیفی شکل به رنگ بنفش و دانه های آن به صورت بیضی و قهوه ای رنگ می باشد. مهم ترین کاربرد جنشیان درمان بی اشتهایی می باشد، البته در طب سنتی و گیاهی از جنشیان به عنوان درمانی برای سوء هاضمه و اختلالات گوارشی نیز استفاده می شود. اما مهم ترین اثر جنشیان تاثیر فوق العاده آن بر اشتهاست، این اثر بسیار شناخته شده به خاطر ذات تلخ آن است که با تحریک عصب های چشایی موجب افزایش ترشح بزاق و ترشحات دستگاه گوارش و در نهایت افزایش اشتها و هضم بهتر غذا می گردد. 

واترکرس Watercress
آب‌تَره، (شاهی آبی) گیاهی از تیره شب‌بوها به ارتفاع 10 تا 60 سانتی متر با برگ‌های کوچک به رنگ سبز تیره و گل‌های خوشه‌ای کوچک سفید و ساقه‌های خزنده است که از نقاط مختلف آن ریشه‌های کوچک و سفید خارج می‌شود و معمولاً در کنار جوی‌ها و باتلاق‌ها می‌روید. این گیاه مقدار قابل توجهی سولفور، آهن، کلسیم و اسید فولیک و کمی هم ویتامین‌های C و A دارد. آهن قابل جذب آب‌تره از اسفناج هم بیشتر است و به همین جهت می‌تواند در بهبود کم‌خونی مؤثر باشد. کلسیم آن نیز بیشتر از شیر و ویتامین C آن از پرتقال بیشتر است. اما یکی از مهم ترین اثرات این گیاه تاثیر آن بر گوارش و رفع سوء هاضمه می باشد، امروزه مشخص شده است بسیاری از بی اشتهایی ها مخصوصا در کودکان به دلیل سوء هاضمه و هضم نا مناسب غذای بلع شده است. واترکرس تقریبا از هر گیاهی در طبیعت بیشتر سولفور دارد و سولفور موجب ترشح بیشتر آنزیم ها و ترشحات دستگاه گوارش و در نتیجه هضم بهتر غذا می شود. 

چیکوری Chicory
کاسنی گیاهی است از راسته گل مینا از این گیاه دو گونه کِشتی و چهار تا شش گونه وحشی موجود است. نوع وحشی آن تا یک متر و نوع پرورش یافته آن تا دو متر هم رشد می‌کند. کاسنی انواع مختلفی دارد سه نوع آن معروف است. کاسنی بری که به tansy شهرت دارد در ایران نمی‌روید. کاسنی زرد که به گل قاصدک شهرت دارد و در طب قدیم ایران به نام ترخشقون نام برده‌اند در بیشتر نواحی ایران پراکندگی دارد و کاسنی معمولی. کاسنی منبع بسیار خوبی از فیبرهای طبیعی مثل الیگوفراکتوز و اینولین می باشد که این دو علاوه بر تاثیر روی باکتری های مفید روده و افزایش آنها و بهبود عملکرد دستگاه گوارش، باعث تنظیم هورمون اشتها (گرلین) و افزایش اشتها می شود. 

بایوکل کیدز ای پی تی
بایوکل کیدز APT با دارا بودن تمام ترکیبات بالا به علاوه منگنز به عنوان یک کوفاکتور حیاتی در جذب بیشتر آهن می تواند با درمان قطعی و دایمی بی اشتهایی کودکان نقش مهمی را در افزایش رشد ذهنی و جسمی کودکان ایفا کند.

برای خرید و مشاهده بایوکل کیدز APT اینجا کلیک کنید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )