چربی سوزی را با آلفا لیپوئیک اسید تجربه کنید

چربی سوزی را با آلفا لیپوئیک اسید تجربه کنید

آلفا لیپویک اسید یک آنتی اکسیدان است که در بدن کاربردهای مختلفی دارد. یکی از این کاربرد ها کمک به کاهش وزن است. در این مقاله در این باره بیشتر بخوانید.

دکتر مهسا یساقی

نویسنده: دکتر مهسا یساقی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

03 آبان 1395

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

03 آبان 1395

18K

eye icon

چربی سوزی را با آلفا لیپوئیک اسید تجربه کنید

آلفا لیپویک اسید یک آنتی اکسیدان است که توسط بدن نیز ساخته می شود. این ماده در تمام سلول های بدن وجود دارد و به تبدیل گلوکز به انرژی کمک می کند. آنتی اکسیدان ها معمولا یا محلول در آب هستند مانند ویتامین C یا محلول در چربی هستند مانند ویتامین E. اما آلفا لیپوئیک اسید هم محلول در آب و هم محلول در چربی می باشد بدین معنی که می تواند اثرات خود را بر روی هر نوع سلول و بافتی بگذارد. 

آلفا لیپوئیک اسید و دیابت
مطالعات متعددی نشان می دهد که آلفالیپوئیک اسید سطح قند خون را کاهش می دهد. هم چنین توانایی آن در خنثی کردن رادیکال های آزاد به کارایی آن در نوروپاتی دیابتی کمک می کند. افرادی که به علت آسیب اعصاب حسی از درد سوزش خارش مور مور شدن و بی حسی در دست ها و پاها رنج می برند می توانند از فواید این آنتی اکسیدان بسیار قوی بهره ببرند. محققان معتقدند ALA حساسیت به انسولین را هم بهبود می بخشد بدین صورت که با تحریک جذب گلوکز توسط ماهیچه (مشابه هورمون انسولین) نقش متمایز در مدیریت مقاومت به انسولین و هیپرانسولینمی دارد. بر اساس نتایج تحقیقات اخیر مصرف روزانه 600 میلی گرم آلفالیپویک اسید به مدت سه هفته علائم نوروپاتی دیابتی را به طور چشمگیری کاهش می دهد.  

بیشتر بخوانید: آلفالیپوئیک اسید (ALA) و تاثیر آن در بدن سازی

مزایای آلفا لیپوئیک اسید برای پوست
- چون این آنتی اکسیدان هم محلول در آب و هم محلول در چربی می باشد می تواند به لایه های بسیار عمیق تری از پوست نفوذ کند.
- به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. 
- کارایی و غلظت ویتامین های آنتی اکسیدان نظیر ویتامین C و E را افزایش می دهد. 
- به علت اثرات ضد التهابی تاثیر به سزایی در پیشگیری و درمان لکه های پوستی ناشی از آفتاب دارد.
- به علت خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی نقش موثری در بهبود خطوط و چروک های سطحی پوست دارد.
- توانایی آن برای تنظیم تولید اکسید نیتریک، که کنترل کننده جریان خون به پوست می باشد، باعث شادابی و درخشانی پوست می شود.

کاهش وزن با آلفا لیپوئیک اسید
بر طبق تحقیقات علمی آلفا لیپوئیک اسید به عنوان یک چربی سوز می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. ALA با کاهش اشتها، افزایش مصرف انرژی، کاهش چربی بدن به طور مستقیم از طریق مهار ایجاد سلول های چربی جدید و افزایش تجزیه اسیدهای چرب نقش موثری در کاهش وزن دارد. 
یک مطالعه در “American Journal of Medicine" در سال 2011 منتشر شده است که نشان می دهد افراد چاقی که روزانه 1800 میلی گرم اسید آلفا لیپوئیک مصرف می کردند در مقایسه با افرادی که از محصول دارونما استفاده کرده بودند به طور قابل توجهی کاهش وزن داشتند. 

برای خرید و مشاهده مکمل های آلفا لیپوئیک اسید اینجا کلیک کنید.

مطالعه دیگری که در "Current Pharmaceutical Design" در سال 2010 منتشر شده است، نشان داد که روزانه 800 میلی گرم ALA به مدت چهار ماه باعث از دست دادن بین 8 الی 9 درصد از وزن بدن در افراد می شود. 
منابع غنی از ALA: کلم بروکلی اسفناج هویج نخود فرنگی گوجه فرنگی روغن کتان

 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )