نقش ®Nitrosigine در مکمل نیتریک اکساید (NO)

نقش ®Nitrosigine در مکمل نیتریک اکساید (NO)

با مطالعه این مقاله از مجله داروکده درباره ®Nitrosigine و نقش و عملکرد آن در مکمل نیتریک اکساید اطلاعاتی کسب کنید.

دکتر کوشا شهیدی

نویسنده: دکتر کوشا شهیدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

18 دی 1397

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

18 دی 1397

6K

eye icon

نقش ®Nitrosigine در مکمل نیتریک اکساید (NO)

عروق خونی، مسیرهایی برای انتقال اکسیژن و مواد مغذی در بدن می باشند و®Nitrosigine با حفاظت از این عروق, سبب بهبود عملکرد آنها می شود.
امروزه در بازار مکملی، مکمل های افزایش دهنده ی عملکرد ورزشی به وفور یافت می شود. ®Nitrosigine یکی از جدیدترین ترکیبات در افزایش عملکرد ورزشی می باشد.

برای مشاهده و خرید مکمل پمپ NO3 کروم اینجا کلیک کنید.

®Nitrosigine چیست؟
®Nitrosigine ترکیبی از آرژینین و سیلیکون (نمک آرژینین-سیلیکات) که سیلیکون حاوی پتاسیم بوده و از Myo-inositol (یک ترکیب طبیعی در بدن) برای  انتقال مواد فعال استفاده می کند. ترکیب کردن دو ماده اصلی سبب می شود که هر دو ماده با مقادیر بیشتری به جریان خون جذب شده و بیشتر در اختیار بافت ها و عضلات فعال قرار گیرند. [1]

همانطور که اضافه کردن مالیک اسید به ترکیب ال-سیترولین، می تواند اثرات مفید سیترولین مالات را بالا ببرد، سیلیکات نیز می تواند اثرات آرژینین را بالا ببرد. به خصوص سیلیکات نشان داده است که می تواند قدرت، انعطاف پذیری و ساختار دیواره ی شریان ها را بالا برده و جریان خون را در عروق بهبود بخشد. استفاده از مکمل سیلیکا می تواند بسیار موثر باشد زیرا که بلافاصله از طریق غذا جذب نمی شود.
اینوزیتول در این مولکول می تواند میزان حلالیت آرژینین و سیلیکات را بالا برده که نتیجه ی آن جذب بهتر می باشد. نتیجه ی آن بالا رفتن سطح نیتریک اکساید می باشد.
مطالعات  افزایش 200% در جریان خون و 500% افزایش درشل شدن عروق خونی را در مقایسه با ال-آرژینین هیدروکلراید نشان داد.

آرژینین آمینواسیدی می باشد که بدن جهت تولید nitric oxide (NO)، برای اتساع عروق خونی و افزایش جریان خون از آن استفاده می کند. سیلیکون (Silicon) یک ماده معدنی موجود در مواد غذایی با منشا گیاهی می باشد و بیشتر به خاطر نقش مهم آن در پوست و بافت همبند، شهرت دارد. با این حال این ماده معدنی چند کاره، به مراقبت و استحکام دیواره ی عروق خونی کمک کرده که سبب ایجاد جریان خون سالم می گردد.

مزایای ®Nitrosigine چیست؟
به طور اختصاصی، Nitrosigine با تحریک تولید NO و گشاد کردن عروق خونی، سبب افزایش جریان خون می گردد. در حین تمرین ورزشی، افزایش جریان خون سبب انتقال اکسیژن و مواد مغذی بیشتر و جدا کردن مواد فرعی از عضلات درگیر می شود. این فرایند سبب انجام تمرینات ورزشی با شدت بیشتر، زمان طولانی تر و خستگی کمتر می گردد.
در طولانی مدت، می تواند سبب افزایش در رشد عضلات گردد.
در کوتاه مدت می تواند انرژی را افزایش داده و پمپ خوبی به عضلات درگیر منتقل کند. [2]

مزیت دیگر ®Nitrosigine بعد از تمرین ظاهر می شود. این ترکیب نشان داده است که می تواند سطح کراتین کیناز (نشانه ای برای آسیبب عضلانی) را بعد از تمرین تا 44 % کاهش دهد.[2]
کاهش آسیب عضلانی می تواند به از سر گرفتن هر چه سریعتر تمرینات گردد. همچنین طی مطالعاتی نشان داده است که می تواند قدرت تمرکز را تا 35% افزایش دهد. [3]

زمان مصرف ®Nitrosigine
بهترین زمان مصرف آن 15 تا 30 دقیقه قبل از آغاز تمرین می باشد. به طور عمده در مکمل های Pre-workout یافت می شود، با آب مخلوط کرده و قبل باشگاه مصرف کنید. ®Nitrosigine غلظت خونی آرژینین و سیلیکون را حداقل 1.5 ساعت برای بار اول افزایش داده و تا 6 ساعت بعد از چند هفته مصرف بالا می برد.[4]

بیشتر بخوانید: مکمل های قبل تمرین ترموژنیک

میزان مصرف:
مطالعاتی که از مزایای بالای استفاده از ®Nitrosigine گزارش داده اند، 1500 میلی گرم در روز که معادل 600 میلی گرم آرژینین و 120 میلی گرم سیلیکون می باشد، را توصیه می کنند. برخلاف کراتین، نیازی به بارگیری با ®Nitrosigine جهت بهره مندی از مزایای آن نیست. مصرف مرتب آن می تواند مقادیر نیتریک اکساید، سیلیکون و سطح آرژینین را در خون جهت گشاد کردن عروق خونی و حفظ قدرت جریان خون، افزایش دهد.

به طور کلی 6 نقش اصلی ®Nitrosigine عبارت است از:
- بالا بردن سطح نیتریک اکساید (NO)
- مهندسی شده برای اثر تا 6 ساعت
- افزایش انرژی در عرض 15 دقیقه
- افزایش گشادی عروق
- افزایش قدرت تمرکز بدون نیاز به محرک ها
- کاهش آسیب عضلانی بعد از تمرین

ترکیب ®Nitrosigine با مکمل های دیگر:
از آنجا که ®Nitrosigine در بسیاری از مکمل های pre-workout استفاده شده است، می توان آن را با ترکیباتی همچون کافئین، سیترولین مالات و بتا آلانین ترکیب کرد. همچنین در مکمل های post-workout، وی پروتئین ها و مکمل های مخصوص آقایان در ترکیب با تریبولوس و روی  نیز کاربرد دارد.

عوارض جانبی:
مطالعات انجام شده ، عارضه ای را با مصرف 750 تا 1500 میلی گرم ®Nitrosigine در روز گزارش نکرده است. از آنجایی که Nitrosiginine، میزان تولید نیتریک اکساید را افزایش داده و عروق خونی را گشاد می کند، می تواند سبب کاهش فشار خون در برخی افراد شود. لذا در افراد ی که از داروهای کاهش دهنده ی فشار خون استفاده می کنند، منع مصرف دارد.

 References
Komorowski, J., & Ojalvo, S. P. (2016). A pharmacokinetic evaluation of the duration of effect of inositol-stabilized arginine silicate and arginine hydrochloride in healthy adult males. The FASEB Journal, 30(1 Supplement), 690.17.
Rood-Ojalvo, S., Sandler, D., Veledar, E., & Komorowski, J. (2015). The benefits of inositol-stabilized arginine silicate as a workout ingredient. Journal of the International Society of Sports Nutrition, 12(Suppl 1), P14.
Kalman, D., Harvey, P. D., Perez Ojalvo, S., & Komorowski, J. (2016). Randomized prospective double-blind studies to evaluate the cognitive effects of inositol-stabilized arginine silicate in healthy physically active adults. Nutrients, 8(11), 736.
Kalman, D. S., Feldman, S., Samson, A., & Krieger, D. R. (2015). A clinical evaluation to determine the safety, pharmacokinetics, and pharmacodynamics of an inositol-stabilized arginine silicate dietary supplement in healthy adult males. Clinical Pharmacology: Advances and Applications, 7, 10

 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )