بهترین مارک مولتی ویتامین بارداری خارجی

بهترین مارک مولتی ویتامین بارداری خارجی

قصد ما از نگارش این مقاله بیان ضرورت ویتامین ها و مواد معدنی در بارداری، آشنایی با خصوصیات یک مکمل بارداری خوب و معرفی بهترین مولتی ویتامین بارداری خارجی به شما عزیزان است.

پریسا نژادحاجیان

نویسنده: پریسا نژادحاجیان

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

02 آذر 1402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

02 آذر 1402

951

eye icon

بهترین مارک مولتی ویتامین بارداری خارجی

بارداری حساس ترین دوران زندگی به حساب می آید. رعایت بایدها و نبایدهای تغذیه ای، برخورداری از بهداشت روان و خواب کافی از حیاتی ترین فاکتورهای تاثیرگذار در سلامت مادر باردار و جنین در حال رشد هستند. 

نیاز به بسیاری ریزمغذی ها طی بارداری و شیردهی افزایش پیدا می کند. به این معنی که در مقایسه با یک فرد عادی، مادر برای سلامت و رشد بهتر جنین خود، به مقادیر بیشتری ویتامین و مواد معدنی نیاز دارد. همه این ها حاکی از اهمیت تغذیه در دوران بارداری است. 

با این که پیروی از یک رژیم غذایی کامل می تواند فراهم کننده نیاز مادر و جنین باشد، استفاده از مولتی ویتامین بارداری بهترین راه برای تامین همزمان همه آن چیزهایی است که یک مادر باردار نیاز دارد تا این دوره از زندگی را با سلامت پشت سر بگذارد. 

قصد ما از نگارش این مقاله بیان ضرورت ویتامین ها و مواد معدنی در بارداری، آشنایی با خصوصیات یک مکمل بارداری خوب و معرفی بهترین مولتی ویتامین بارداری خارجی به شما عزیزان است. 

- چرا مصرف ویتامین در بارداری اهمیت دارد؟
- چرا قرص مولتی ویتامین بارداری مصرف کنیم؟
- بهترین مولتی ویتامین بارداری چه ویژگی هایی دارد؟
- بهترین مولتی ویتامین بارداری خارجی کدام است؟
مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

 

چرا مصرف ویتامین و مواد معدنی در بارداری اهمیت دارد؟

بدون تردید بسیاری از ما در طول زندگی به دلایل مختلف دچار کمبود موقت برخی ریزمغذی ها شده ایم. این می تواند به دلیل دریافت ناکافی، بیماری، افزایش نیاز و... باشد. هر چند مدتی بعد اقداماتی را در راستای جبران آن انجام داده ایم.

 اما چرا تغذیه بارداری تا این حد مهم است؟

بارداری یک سفر بیولوژیکی پیچیده و دگرگون کننده است که حدود 40 هفته به طول می انجامد. طی آن یک مادر توانایی پرورش موجودی زنده را پیدا می کند که حاکی از قدرت سازگاری باورنکردنی بدن در خلق یک زندگی جدید است. این فرآیند فیزیولوژیک برای ساز و کار صحیح خود نیاز به مواد مغذی زیر دارد:

- اسید فولیک و ویتامین B12 برای پیشگیری از نقص لوله عصبی، کمک به تقسیم سلولی و سنتز DNAدر جنین
- ید برای رشد مغز، شکل گیری سیستم عصبی و پیشگیری از عقب ماندگی های جسمی و ذهنی نوزاد
- سایر ویتامین های گروه B برای کمک به متابولیسم انرژی در مادر و جنین و رشد سلولی
- افزایش نیاز به آهن در مادرباردار همزمان با بالا رفتن حجم خون مادر و اهمیت اکسیژن رسانی به جنین
- کلسیم برای تشکیل ساختار اسکلتی جنین، کمک به عملکرد بهتر سیستم عصبی- عضلانی و تامین کلسیم کافی در دوران شیردهی
- ویتامین D برای عملکرد بهتر کلسیم در استخوان سازی، سیستم ایمنی، تنظیم بیان ژن های دخیل در رشد و تمایز جنین و کاهش ریسک ابتلای مادر به دیابت بارداری
- ویتامین C، ویتامین A و زینک برای حمایت از سیستم ایمنی و محافظت از مادر و نوزاد تازه متولد شده در برابر عفونت 

 

چرا قرص مولتی ویتامین بارداری مصرف کنیم؟

همواره اولین و اساسی ترین اصل تغذیه ای در دوران بارداری، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و متنوع است. هر چند گاهی این امر به راحتی محقق نمی شود و فرد را نیازمند مصرف قرص مولتی ویتامین می کند. از طرفی بنابر تحقیقات؛ عوارض بارداری، زایمان زودرس و خطر کم وزنی نوزاد، در خانم هایی که مکمل مولتی ویتامین بارداری مصرف می کنند کمتر خواهد بود. 

در مجموع، چنانچه تصمیم به بارداری دارید یا در حال سپری کردن این دوران هستید، بدانید که در موارد زیر، استفاده از یک قرص مولتی ویتامین بارداری امری ضروری است:

پیش از بارداری تغذیه مناسبی نداشته اید

بسیاری بانوان پیش از ورود به دوره بارداری رژیم غذایی خوبی نداشته اند که نشانه های آن می تواند شامل کم وزنی، ضعف سیستم ایمنی و ابتلای مکرر به عفونت و... باشد. همه این ها حاکی از نداشتن ذخایر کافی برای حمایت از رشد جنین و نیاز به جبران این کمبودها با یک مولتی ویتامین بارداری است. 

علاقه ای به مصرف مکمل های جداگانه ندارید

چه بخواهید چه نخواهید نیاز شما به بعضی ویتامین ها و املاح در دوران بارداری و شیردهی افزایش پیدا می کند. برای مثال مصرف ترکیباتی از قبیل آهن یا اسید فولیک یک ضرورت محسوب می شود. بنابراین با مصرف یک مولتی ویتامین بارداری مناسب، می توانید با خیال راحت هر چه را که لازم است، دریافت نمایید.  

به دلیل حالت تهوع بارداری قادر به مصرف غذای کافی نیستید

ویار یا حالت تهوع یک عارضه رایج در میان خانم های بارداری است که علت آن به طور کامل مشخص نیست. در هر صورت علت هر چه که باشد، این مشکل با کاهش تمایل به مصرف غذا، دسترسی مادر و جنین را به انرژی و مواد مغذی ضروری محدود می کند و نقش مولتی ویتامین بارداری را پررنگ می سازد. 

به دلایل پزشکی دچار کمبود ریزمغذی هستید

گاهی برخی اختلالات مانند بیماری های گوارشی یا ژنتیکی باعث کمبود جذب یا متابولیسم ناقص یک ماده مغذی در بدن می شود. بنابراین استفاده از طیف گسترده ریزمغذی ها در قالب یک مولتی ویتامین بارداری اهمیت پیدا می کند. 

بارداری چندقلویی دارید

برخی اوقات رژیم غذایی شما کافی است اما به دلیل بارداری دو قلویی یا چند قلویی نیازتان به مواد مغذی آنقدر افزایش پیدا می کند که غذا به تنهایی نمی تواند پاسخگو باشد. در این حالت یک مولتی ویتامین مینرال بارداری به کمک تان خواهد آمد. 

 

بهترین مولتی ویتامین بارداری چه ویژگی هایی دارد؟

به طور کلی زمانی به یک مکمل نام مولتی ویتامین مینرال تعلق می گیرد که دارای میزان مشخصی از ویتامین ها و مواد معدنی در جهت ارتقای سلامت عمومی بدن باشد. 

امروزه با پیشرفت های علمی صورت گرفته و شناسایی نیازهای تغذیه ای گروه های مختلف جامعه، تعجبی ندارد که صنعت داروسازی قادر به تولید مکمل های مولتی ویتامین به تفکیک گروه های سنی، جنسی و بارداری و شیردهی گشته است. 

یک سوال کلیدی؛ تفاوت مولتی ویتامین معمولی و مولتی ویتامین بارداری در چیست؟

اولین و کوتاه ترین جواب این است که آنچه یک قرص مولتی ویتامین بارداری را از سایر مولتی ویتامین ها متمایز می کند، نوع و میزان ریزمغذی های بکار رفته در آن با در نظر گرفتن نیاز یک مادر باردار است. هر چند این تنها وجه تمایزش با یک مولتی ویتامین عمومی نیست. بهترین مولتی ویتامین بارداری باید به این صورت باشد که:

- حرف و عملش یکی باشد؛ یعنی به نحوی طراحی شده باشد که حداکثر جذب هر ریزمغذی بر اساس مقادیر ذکر شده، اتفاق بیفتد.
- کافی و وافی باشد؛ به این معنی که در برگیرنده کلیه ریزمغذی های دوران بارداری باشد، نه بیشتر و نه کمتر.
- اصل اعتدال را رعایت کند؛ در عین حال که نیاز یک مادر باردار را در نظر دارد از مقادیر مجاز روزانه عبور نکند.
- مشکل گشا باشد نه مشکل ساز؛ یعنی تضمین کننده کیفیت بهتر زندگی مادر و رشد جنین باشد نه عامل بروز حساسیت و مشکلات گوارشی 
- قابل اعتماد و ایمن باشد؛ در اینجا به کیفیت و نوع مواد موثره و جانبی بکار رفته در طراحی مکمل اشاره داریم که آثار زیان باری برای مادر و جنین نداشته باشد. 

بهترین مولتی ویتامین بارداری خارجی کدام است؟

هر برندی که بتواند تمامی ویژگی های ذکر شده برای یک مولتی ویتامین بارداری خوب را در فرمولاسیون خود رعایت کند، در دنیای پرهیاهوی مکمل ها نسبت به سایر رقیبان خود دارای برتری خواهد بود و به جرئت می توان آن را بهترین مولتی ویتامین بارداری به حساب آورد.

آنچه تا به اینجا گفته شد ما را به سمت معرفی یک مکمل بارداری منحصر به فرد به عنوان بهترین مولتی ویتامین بارداری خارجی موجود در بازار، هدایت می کند:

پری ناتال فرمولا نچرال ورد

پری ناتال فرمولا تحت برند NASCO کشور آمریکا، با پروانه ساخت شرکت لیوار در ایران موجود است. 

Prenatalیک اسم عمومی برای بسیاری از مولتی ویتامین های دوران بارداری است که به دوره پیش از تولد اشاره دارد. هر چند در ادامه با ویژگی های بی نظیر و انحصاری پری ناتال فرمولا نچرال ورد که آن را به عنوان پرچم دار بهترین مولتی ویتامین بارداری از سایر مکمل های این دوره متمایز می کند، آشنا خواهیم شد: 

پری ناتال فرمولا فراهم کننده مواد مغذی کافی و مطمئن

پری ناتال فرمولا نچرال ورد مهم ترین اصل یعنی کفایت را در تولید یک مولتی ویتامین بارداری رعایت کرده است. گواه آن نیز استفاده از میزان مطلوب اسید فولیک با 800 میکروگرم به ازای هر قرص است. می توان ادعا کرد که مهم ترین ماده مغذی در دوره بارداری اسید فولیک یا ویتامین B9است. مصرف اسید فولیک برای رشد و تکامل مغز و ستون فقرات جنین حیاتی است و کمبود آن با خطر نقص لوله عصبی و شکاف کام همراه است. 

پری ناتال فرمولا فراهم کننده 4000 واحد ویتامین A به فرم بتاکاروتن است. بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A است. بر خلاف رتینول، هیچ خطری برای جنین ندارد زیرا بدن بر اساس میزان نیاز، آن را به فرم فعال ویتامین A تبدیل می کند. پس پری ناتال برند نچرال ورد بدون اینکه سلامت جنین شما را به مخاطره بیاندازد، ویتامین A لازم برای ایمنی و رشد را تامین می نماید.

پری ناتال فرمولا با بکارگیری ویتامین D3، کلسیم، زینک و سایر ویتامین ها، حمایت همه جانبه ای از سلامت مادر، رشد جنین، استحکام ساختار اسکلتی و عملکرد بهینه ایمنی می کند. 

پری ناتال فرمولا و سهولت مصرف آهن 

اگر از یک مادر باردار بپرسید کدام مکمل را به سختی مصرف می کنید؟ ... احتمالا به مکمل آهن اشاره خواهد کرد. اما چرا؟!

در حالت معمول اوایل دوره بارداری با تهوع و عدم پذیرش غذا همراه است و ماه های پایانی یبوست و نفخ از معضلات اساسی هستند. مصرف قرص آهن بسته به ملح بکار رفته و زمان مصرف آن می تواند در بسیاری خانم های باردار باعث ایجاد حساسیت گوارشی از قبیل یبوست، تهوع، استفراغ و ... شود؛ پس ناراحتی های گوارشی ناشی از بارداری را دو چندان خواهد کرد.

پری ناتال فرمولا حاوی فروشل ®Ferrochel (فروس بیس گلیسینات) است که فرمی از آهن با زیست دسترسی بسیار بالا، ایمن و قابل تحمل می باشد. 

بنابر مطالعات بین المللی صورت گرفته آهن ®Ferrochel با سند ثبت اختراع انحصاری و تاییدیه ایمنی از سازمان غذا و داروی آمریکا، بهترین انتخاب برای خانم های باردار است؛ زیرا:

- برخلاف سایر ملح های آهن، بار الکتریکی خنثی دارد، پس با مواد مغذی واکنش نداده و اختلالی در جذب آن ها ایجاد نمی کند که در بارداری بیش از همیشه اهمیت دارد. 
- به دلیل بار خنثی و پایداری ساختار، موجب آسیب به دیواره معده نمی شود و فاقد عوارض گوارشی همچون سوزش معده، تهوع، یبوست و... است. 
- 4 برابر بیشتر از فروس سولفات که فرم رایج آهن است، جذب می شود. 
- فروشل فاقد بو و مزه آزاردهنده آهن است و باعث بدتر شدن حالت تهوع در بانوان باردار نمی شود. 

برند نچرال ورد با بکارگیری فرمولاسیون انحصاری فروشل، اقدام به تولید و عرضه یک مکمل اختصاصی آهن، جهت پیشگیری و کمک به درمان کم خونی نموده است که تمامی مزیت های فوق در ارتباط با آن صدق می کند. 

کسب اطلاعات جامع تر پیرامون این مکمل را می توانید در مقاله ایزی آیرون، مکملی ویژه جهت کمک به درمان کم خونی، تالیف و ترجمه خانم دکتر شیدا احمدی کولایی، دکترای تخصصی فارماکوگنوزی مطالعه نمایید. 

پری ناتال فرمولا برای یک بارداری امن

یکی از نگرانی های عمده در مادر باردار باید ها و نباید های غذایی است. این که چه چیزهایی ممکن است برای سلامت مادر و جنین زیان آور باشد، سبب می شود یک خانم باردار و اطرافیانش نسبت به آنچه مصرف می کند، محتاط تر باشند. بنابراین رعایت نکات ایمنی در فرمولاسیون مولتی ویتامین بارداری، التزام دارد. 

به نظر می رسد پری ناتال فرمولا نچرال ورد در این خصوص هم اقدامات لازم را انجام داده است. این مکمل فاقد نمک، هر گونه مواد حساسیت زا از قبیل نگهدارنده، طعم دهنده ها و رنگ های مصنوعی، گلوتن، مخمر و مواد لبنی است. 

 

سخن آخر

بارداری از زیباترین و خاص ترین دوره های زندگی است. لذت پرورش و انتظار برای تولد فرزند همراه با دل نگرانی های این دوران، آن را تکرار نشدنی می سازد. در این میان، حفظ سلامت مادر و فرزند یک اولویت است و همه اقدامات برای برآورده ساختن این هدف صورت می گیرد.  

نقش تغذیه در این میان انکار ناپذیر است و در اغلب موارد استفاده از یک مکمل در کنار رژیم غذایی بارداری، برای کامل کردن نیاز به مواد مغذی در مادر مفید خواهد بود. پس چه چیزی بهتر از آن که در جستجوی برترین ها باشیم. 

ما در این مقاله سعی کردیم پری ناتال فرمولا نچرال ورد را به عنوان بهترین مارک مولتی ویتامین بارداری خارجی موجود مورد ارزیابی قرار دهیم تا گامی کوچک در راستای تحقق هدف والای سلامت و بهزیستی جامعه برداشته باشیم.

چنانچه مطالعه این مطالب برای شما مفید واقع شده می توانید با ثبت نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه با داروکده همراه شوید و از پشتیبانی تیم علمی این داروخانه آنلاین بهره گیرید. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )