کلم بروکلی

کلم بروکلی

با مطالعه این مطلب از مجله داروکده درباره خواص کلم بروکلی بیاموزید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

18 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

18 بهمن 1394

5K

eye icon

کلم بروکلی

نام من کلم بروکلی است.

من (کلم بروکلی) حاوی ویتامین های A، B ،E ،C و K می باشم. مواد معدنی من شامل کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، روی و آهن می باشد. طبع من گرم و خشک است. 
من (کلم بروکلی) حاوی سولفورافان می باشم که باعث جلوگیری از تکثیر تومورهای سرطانی می شوم و از سرطان های سینه، رکتوم، معده، ریه و روده بزرگ پیشگیری می کنم. سولفورافان سبب افزایش آنزیم محافظت کننده عروق می شود، همچنین مولکول هایی که موجب آسیب رساندن به سلول می شود را کاهش می دهد. 

برای مطالعه بیشتر درباره خواص خیار بخوانید.

من با داشتن فیبر و بتاکارون که پیش ساز ویتامین A و یک آنتی اکسیدان قوی است، از اثرات مخرب رادیکال های آزاد پیشگیری می کنم همچنین پیری پوست شما را به تاخیر می اندازم. فیبر موجود در من برای کسانی که دیابت دارند بسیار مفید است و این افراد برای کنترل بیماری خود بهتر است من را در وعده های غذایی خود قرار دهند.

کلسیم موجود در من به اندازه کلسیم شیر است. بنابراین مصرفم برای کسانی که پوکی استخوان یا کمبود کلسیم دارند مفید است. من (کلم بروکلی) جزو غنی ترین منابع آهن در میان گیاهان بشمار می آیم. من را در مخلوط کن بریزید تا حالت خمیری شوم، سپس روی پوست خود بگذارید باعث پیشگیری از سرطان پوست می شوم و همچنین اثرات مخرب UV (اشعه ماوراء بنفش) را از بین می برم.
نام من کلم بروکلی است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )