رپورتاژ- آیا شما هم از یبوست رنج می برید؟

رپورتاژ- آیا شما هم از یبوست رنج می برید؟

وقتی دچار یبوست می شویم دنبال راه کاری برای درمان آن هستیم. در اینجا به معرفی محصولی می پردازیم که حاوی سنا است و می تواند یبوست را از بین ببرد.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

16 خرداد 1395

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

16 خرداد 1395

8K

eye icon

رپورتاژ- آیا شما هم از یبوست رنج می برید؟

یبوست عبارت است از کاهش تکرار حرکات روده ای که ممکن است با سختی در دفع مدفوع یا فشار زیاد که بیشتر از یک اجابت مزاج طبیعی طول می کشد، همراه باشد. وقتی شما دچار یبوست می شوید تخلیه کامل روده و رکتوم شما دچار مشکل می شود.

وقتی مدفوع برای مدت طولانی در روده بماند، سخت شده و عمل دفع را با مشکل روبه رو می کند. یبوست معمولا با علائمی نظیر ناراحتی عمومی، درد شکمی، تهوع و استفراغ و حتی وجود خون در مدفوع همراه می باشد. از علل مهم و رایج ایجاد یبوست مصرف مواد غذایی کم فیبر، عدم مصرف آب کافی و کم تحرکی است. با توجه به این نکته که پیشگیری بهتر از درمان است، گام نخست جهت جلوگیری از بروز یبوست، انجام فعالیت های ورزشی، مصرف مایعات فراوان و مواد فیبردار توصیه می شود.

اما چناچه به دلایل مختلف نظیر تغییر رژیم غذایی، مسافرت و مصرف برخی دارو ها دچار یبوست شدید، برای درمان از داروهای ملین می توانید استفاده کنید. سنا از گیاهان شناخته شده و پر کاربرد جهت رفع یبوست می باشد.

معرفی سی – لاکس (شرکت صنایع دینه ایران)
شرکت دارو سازی دینه ایران از گیاه سنا جهت تولید قرص و شربت سی لاکس استفاده کرده است. این محصولات از ملین های موثر و بی ضرر می باشند. قرص سی لاکس حاوی عصاره برگ سنا و شربت سی لاکس حاوی عصاره برگ سنا و اسانس طبیعی نعنا می باشد که مصرف آن هم در کودکان و هم در بزرگسالانی که با خوردن قرص مشکل دارند، مناسب است.

برای مشاده و خرید قرص سی لاکس اینجا کلیک کنید.

این شربت فاقد شیرین کننده و طعم دهنده های مصنوعی بوده و طعم آن مطلوب می باشد. از کاربرد های دیگر این محصول، تخلیه کامل روده قبل از رادیو گرافی می باشد. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )