رپورتاژ- عوارض سرفه طولانی مدت

رپورتاژ- عوارض سرفه طولانی مدت

سرفه شاید یک چیز عادی به نظر بیاید اما سرفه های طولانی مدت حتما باید درمان شوند. در این مطلب برای درمان سرفه راه حلی ذکر شده است.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

12 مرداد 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

12 مرداد 1396

4K

eye icon

رپورتاژ- عوارض سرفه طولانی مدت

سرفه یک عمل ضروری برای محافظت از راه های هوایی و ریه های انسان است. بدون رفلکس سرفه ما در معرض خطر باقی ماندن ترشحات و اشیای اسپیره شده و مستعد عفونت و اتلکتازی هستیم. همچنین سرفه گاهی اوقات نشان دهنده بیماری های تنفسی است و هدف اصلی آن پاک سازی این مجاری می باشد، به طوری که تنفس بتواند به طور معمول ادامه یابد. 

سرفه در طب سنتی چه طور تعریف می شود؟ 

حکمای ایرانی سُعال یا سرفه را حرکت قفسه سینه و ریه برای دفع چیزی که باعث اذیت آن می شود، از آن عضو و اعضای متصل و مشارک آن مثل قصبه و حجاب و حاجز می دانستند.در طب سنتی ایران سرفه نسبت به شش به منزله عطسه نسبت به دماغ (مغز) است.

در علم اتیولوژی (سبب شناسی) سرفه چه طور تعریف می شود؟

در پزشکی امروز چهار علت و معمول برای ایجاد سرفه بیان شده که عبارت است از ترشح پشت حلق ,فعالیت زیاد راه های هوایی، رفلاکس معدی و برونشیت است. 

عوارض سرفه :

عوارض شایع سرفه عبارتند از ایجاد درد در دیواره قفسه سینه و دیواره شکم، بی اختیاری ادراری و خستگی. با وجود آنکه در بیمارانی که از سایر جهات سالم هستند، سرفه می تواند سبب شکستگی دنده شود، اما وقوع این عارضه احتمال وقوع شکستگی های پاتولوژیک ناشی از بیماری های دیگر مثل میلوم مولتیپل و استئوپروز (پوکی استخوان) را افزایش می دهد. 

درمان سرفه:

شربت مورد از عصاره میوه گیاه مورد تهیه شده است که حاوی تانن، موارد رزینی، قند های مختلف و اسیدهای آلی نظیر اسید مالیک و اسید سیتریک است. در طب سنتی جهت درمان سرفه و عفونت و زخم ریه استفاده از گیاه مورد را توصیه می کردند.

برای خرید شربت مورد اینجا کلیک کنید.

این شربت دارای اثر ضد التهابی و ضد اسپاسم برونش ها بوده و علاوه بر این، خاصیت ضد باکتریایی نیز دارد. این فرآورده همچنین با داشتن خاصیت قابض می تواند در کنترل خونریزی داخلی و خونریزی زنان، بندآوردن اسهال و تقویت معده موثر باشد. خاصیت قابض این فرآورده در کمک به خروج مواد اضافه از ریه و برونش ها اثر بخش است. بوی مطبوع این فرآورده طبیعی بوده و به علت وجود اسانس بسیار زیاد در میوه مورد می باشد. در متون طب سنتی تاثیر عطریت این میوه سبب آرامش روحی می شود. اسانس مورد دارای خاصیت ضد باکتری است. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )