ماکا جدیدترین گیاه تقویت آقایان و خانم ها

ماکا جدیدترین گیاه تقویت آقایان و خانم ها

در این مقاله با گیاه ماکا که به تقویت جنسی آقایان و خانم ها کمک می کند، آشنا شوید.

دکتر مهسا یساقی

نویسنده: دکتر مهسا یساقی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

19 آبان 1395

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

19 آبان 1395

12K

eye icon

ماکا جدیدترین گیاه تقویت آقایان و خانم ها

ماکا گیاهی است که در پرو کشت می شود و به نام «جینسینگ پرویی» شهرت دارد. 

از مزایای ریشه گیاه ماکا می توان به بهبود عملکرد جنسی و ناباروری در آقایان و خانم ها و برقراری تعادل هورمونی اشاره کرد, همچنین در تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش انرژی و قدرت بدنی، افزایش حافظه و تمرکز نقش دارد. پودر ریشه ماکا از حدود 18 درصد پروتئین، 76.5 درصد کربوهیدرات، 5 درصد چربی و 8.5 درصد فیبر (کربوهیدرات قابل هضم) تشکیل شده است. ریشه ماکا غنی از مواد مغذی زیر است: 
- بیش از 20 اسید آمینه، از جمله 8 اسید آمینه ضروری 
- 20 نوع اسید چرب (مانند لوریک، لینولنیک، اسید پالمتیک، اسید اولئیک و اسید استئاریک)- ویتامین B1،B2 ،C و E- کلسیم- منیزیم- پتاسیم- مس- روی- منگنز- فسفر- سلنیوم- گوگرد- سدیم- آهن

افزایش چشمگیر میل جنسی در آقایان و خانم ها
ماکا گیاهی بسیار قدیمی است که نزدیک به صد سال است که به عنوان محرک بسیار نیرومند قوای جنسی ، مورد استفاده بوده است. 

طی تحقیقی که در مرکز Memorial Sloan Kettering Cancer انجام گرفته است ماکا در بهبود میل جنسی آقایان و هم چنین شکل گیری و حرکت اسپرم نقش بسزایی دارد. یک مطالعه که در نسخه 2002 از "Andrologia" منتشر شده، نشان می دهد که 40 درصد از مردانی که مکمل ماکا را به مدت سه ماه مصرف کرده اند، افزایش بسیار چشمگیر میل جنسی را در هفته های هشت و دوازده گزارش کرده اند.هم چنین اثرات این گیاه بر روی افزایش میل جنسی در خانم ها به خصوص کسانی که در حال مصرف داروهای ضد افسردگی هستند نیز ثابت شده است. به علت این خصوصیات به ماکا لقب "ویاگرای طبیعی" داده اند.

بهبود ناباروری در آقایان و خانم ها
در تحقیقات انجام شده در رابطه با تاثیر گیاه ماکا در باروری، استفاده از آن را به عنوان یک تقویت کننده باروری، هم برای زنان و هم مردان تایید می کند.

ماکا در زنان، با افزایش هورمون جسم زرد (LH)، از طریق اثر بر روی غده هیپوفیز در بهبود ناباروری موثر واقع می شود و در آقایان از طریق افزایش تعداد، حجم و حرکت اسپرم شانس باروری را افزایش می دهد. 

PMS (سندرم قبل از قاعدگی)، یائسگی و سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) 
ماکا یک گیاه کاملا شناخته شده برای کمک به تعادل هورمونی است که اغلب به بهبود علائم سندرم قبل از قاعدگی و یائسگی کمک می کند.

در زنان مبتلا به PCOS، ماکا از طریق کنترل سطح استروژن در بدن موثر واقع می شود. سطح استروژن وقتی بیش از حد بالا یا پایین می آید تخمک گذاری و بارداری را با مشکل مواجه می کند. بنابراین تعادل میزان استروژن و به نوبه آن میزان پروژسترون مرتبط، برای افزایش بهداشت باروری، کاهش علائم مربوط به قاعدگی نامنظم (مانند رشد موهای اضافی) و همچنین PCOS بسیار مهم است. 

بیشتر بخوانید: ماکا چیست؟ فواید مصرف آن را بهتر بدانیم

افزایش انرژی و حافظه 
آزمایشات بالینی نشان داده است که ماکا اثرات مثبتی بر روی انرژی، استقامت و خلق و خوی دارد. اعتقاد بر این است که مصرف ماکا با سطوح پایین تر اضطراب و افسردگی در ارتباط است. هم چنین افزایش انرژی و بهبود خلق و خو، به افزایش تمرکز و حافظه در افراد کمک می کند.

ماکا به عنوان آنتی اکسیدان
ریشه ماکا به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی باعث افزایش سطح گلوتاتیون و SOD (سوپراکسید دیسموتاز) می شود که این دو ماده از اصلی ترین فاکتورهای مقابله کننده با بیماریهای مختلف در بدن هستند. نتایج مطالعات اخیر نشان می دهد که ریشه ماکا توانایی جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن که توسط سطوح بالای کلسترول "بد"، فاکتورهای اکسیداتیو و اختلال تحمل گلوکز ایجاد می شوند را دارد.

از آنجایی که ریشه ماکا سطح گلوتاتیون در بدن را افزایش می دهد، نه تنها باعث بهبود سیستم ایمنی و مقاومت در برابر بیماری ها می شود بلکه به تنظیم سطح کلسترول در بدن و بهبود تحمل گلوکز کمک می کند.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )