چرا به مکمل نیاز داریم؟

چرا به مکمل نیاز داریم؟

در این مقاله به ذکر چند دلیل که استفاده از مکمل های غذایی را برای ما ضروری می کند، می پردازیم.

دکتر کوشا شهیدی

نویسنده: دکتر کوشا شهیدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

26 مهر 1395

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

26 مهر 1395

8K

eye icon

چرا به مکمل نیاز داریم؟

مکمل های طبیعی و گیاهی می توانند سطح پایداری بدن را حفظ کنند. در زیر تعدادی از مواردی که استفاده از مکمل ها را برای ما ضروری می سازد عنوان شده است: 

1- خاک های نا مرغوب:
حتی اگر شما یک رژیم غذایی گیاهی سالم به همراه میوه و سبزیجات داشته باشید باید بدانید که این مواد غذایی از خاک هایی که مواد معدنی نا کافی دارند بدست می آیند. وقتی این مواد غذایی بارها و بارها در همان خاک اولیه کشت داده می شوند مواد معدنی این خاک ها به مرور زمان کاهش می یابد. 

2- پخت بیش از اندازه مواد غذایی: 
پخت و پز مواد غذایی به مدت طولانی سبب از بین رفتن مواد غذایی آنها می گردد. در نتیجه میزان کمتری از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و آنزیم ها در ماده غذایی باقی می مانند. همچنین مصرف این مواد غذایی در طول زمان خود عواقبی از جمله مشکلات گوارشی را برای ما به وجود می آورد. 

3- نخوردن وعده های غذایی اصلی: 
خیلی از افراد وعده های اصلی روزانه را نمی خورند . خوردن یک تکه کیک با یک فنجان قهوه و سر کار رفتن در اول صبح یک وعده غذایی محسوب نمی شود. 

4- پیر شدن طبیعی:
با افزایش سن بدن ما میزان آنزیم های کمتری تولید کرده، بخصوص آنهایی که برای هضم کردن غذایی که می خوریم نیاز است. نتیجه ی آن رفلاکس، شکم درد و یبوست می باشد. 

بیشتر بخوانید: مصرف خودسرانه مکمل ها می تواند خطرناک باشد

5- استرس+استرس+استرس= در معرض خطر قرار دادن سیستم ایمنی: 
بی شک همه ی ما در زندگی روزمره ی خود چه در خانه، محل کار، مدرسه و اجتماع دچار استرس و فشارهای روحی می شویم، که نتیجه آن تضعیف سیستم ایمنی بدن می باشد. استفاده از مکمل ها می تواند این فاصله ی ایجاد شده را پر کرده و مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تا حدودی تامین کند. در پایان باید یاد آوری کنیم که هیچ مکملی نمی تواند جایگزین غذای کامل و سالم و طبیعی باشد. 

 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )