گارسینیا کامبوجیا، جام مقدس کاهش وزن

گارسینیا کامبوجیا، جام مقدس کاهش وزن

در مورد گارسینیا کامبوجیا در سال های اخیر شنیده ایم که می تواند به لاغری کمک کند. در این مقاله در مورد گارسینیا کامبوجیا بیشتر بخوانید.

دکتر مهسا یساقی

نویسنده: دکتر مهسا یساقی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

07 آذر 1395

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

07 آذر 1395

18K

eye icon

گارسینیا کامبوجیا، جام مقدس کاهش وزن

گارسینیا یک میوه استوایی است که در جنوب غربی هند، میانمار و اندونزی می روید و با خواص کاهش وزن خود شهرت فراوانی پیدا کرده است. تا آنجایی که DR.Oz لقب Holy grail of weight loss یا "جام مقدس کاهش وزن" را به آن داده است. ماده موثره موجود در پوست این میوه هیدروکسی سیتریک اسید یا HCA می باشد. همچنین حاوی سه ماده معدنی دیگر نیز می باشد که در کاهش وزن موثر می باشند: کلسیم پتاسیم و کرومیوم.

هیدروکسی سیتریک اسید چیست؟
هیدروکسی سیتریک اسید نه تنها چربی سوزی را افزایش می دهد بلکه به کاهش اشتها نیز کمک می کند. مطالعات اخیر نشان داده است که HCA از دو راه به جنگ چربی ها می رود:
- آنزیمی به نام سیترات لیاز را مهار می کند که بدن از این آنزیم برای ساخت چربی استفاده می کند. در واقع این آنزیم کربوهیدرات و قند را به چربی تبدیل می کند.
- مانع جذب چربی از مواد غذایی به داخل جریان خون می شود. HCA از طریق این دو فرایند از تجمع بیش از حد چربی در بدن جلوگیری می کند. 

هم چنین شواهدی نیز وجود دارد که حاکی از افزایش متابولیسم و سوخت و ساز چربی ها پس از مصرف مکمل های گارسینیا است. مالونیک اسید فرایند جذب کارنیتین توسط سلول های چربی را کند می کند و از این طریق ظرفیت چربی سوزی بدن را کاهش می دهد. HCA با کاهش سطح مالونیک اسید به چربی سوزی توسط کارنیتین کمک به سزایی می کند.

کنترل پرخوری عصبی به کمک گارسینیا 
اگر شما فردی هستید که در موقعیت های عاطفی دچار افزایش اشتهای کاذب می شوید حتما ار این مکمل استفاده کنید، زیرا: HCA سطح انتقال دهنده عصبی سروتونین را در مغز افزایش می دهد در نتیجه باعث می شود فرد کمتر احساس گرسنگی کند و اشتیاق فرد برای غذا به خصوص تنقلات را کاهش می دهد. همچنین از سوی دیگر با اثر بر روی هورمون استرس یا همان کورتیزول پرخوری احساسی به خصوص در شرایط استرس افسردگی و یا تنهایی را نیز کاهش می دهد. کاهش کورتیزول همچنین باعث می شود که فرد خواب کافی و عمیق داشته باشد که برای کاهش وزن نیز ضروری است. 

بیبشتر بخوانید: با محصولات گیاهی لاغر شویم

سایر مزایای گارسینیا: 
- به کاهش کلسترول و تری گلیسرید کمک می کند.
- در تثبیت قند خون موثر است.
- از طریق افزایش سروتونین نقش به سزایی در بهبود خلق و خو دارد. 
- به افزایش مقاومت طی تمرین ورزش و دویدن کمک می کند.
- یبوست را بهبود می بخشد. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )