رپورتاژ- انواع مکمل های کلسیم را بشناسید

رپورتاژ- انواع مکمل های کلسیم را بشناسید

با مطالعه این متن انواع مکمل های کلسیمی را بشناسید و در مورد کلسیم مرجانی اطلاعاتی کسب کنید.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

15 مهر 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

15 مهر 1396

12K

eye icon

رپورتاژ- انواع مکمل های کلسیم را بشناسید

1-سیترات کلسیم: مکمل کلسیم در محیط اسیدی بهتر جذب می شود، از این رو سیترات کلسیم بهتر از سایر مکمل ها جذب می شود. این مکمل نیاز به اسید معده زیادی برای جذب ندارد و می توان آن را در هر موقع از روز و حتی با شکم خالی مصرف کرد. اما این مکمل معمولاً کلسیم کمی دارد، بنابراین بسته به نیاز فرد برای تأمین کلسیم بیشتر، باید تعداد قرص بیشتری مصرف نمود.

2-کربنات کلسیم: بیشتر مکمل های کلسیمی از این نوع هستند. این مکمل برای جذب بهتر نیاز به مقدار زیادی اسید معده دارد. بنابراین بایستی بعد از وعده غذایی مصرف شود.

3-گلوکونات کلسیم ولاکتات کلسیم: این نوع مکمل ها، کلسیم کمی دارند. بنابراین برای رفع نیاز به کلسیم بایستی تعداد قرص های بیشتری مصرف کرد.

4-کلسیم سخت(Coral calcium): این نوع مکمل فقط کربنات کلسیم دارد و به دلیل قلیایی بودن، مسمومیت اسیدی بدن را خنثی کرده و آن را از بین می برد. این نوع مکمل کلسیم غیر از حفظ سلامت استخوان ها، در سایر بیماری ها نیز مصرف می شود که از آن جمله می توان به بیماری های قلبی، سرطان و دیابت اشاره نمود.
یکی از عوامل مهم در جذب کلسیم، میزان محلولیت مکمل کلسیم در بدن است. سعی کنید همیشه مکمل های استاندارد و مورد اطمینان را مصرف کنید تا بدانید چه میزان عنصر کلسیم دارند و چه مقدار در بدن حل می شوند.

کلسیم کورال یا مرجانی چیست؟
این نوع از کلسیم از مرجان های سطح دریا تهیه شده که ساختار منظمی دارند و از نوع کلسیم کربنات محسوب می شوند. از ویژگی های کلسیم کورال می توان به جذب بالا و عدم عوارض گوارشی آن در بدن اشاره نمود. میزان المنتال این کلسیم 40 درصد است که در نتیجه به ازای 1000 میلی گرم 400 میلی گرم جذب بدن می شود و بالاترین میزان ممکن جذب است. همچنین مکمل های کلسیمی کورال حاوی 72 ماده معدنی مورد نیاز هستند که با بدن انسان سازگاری بسیار بالایی دارند.

برای خرید مکمل کلسیمی کورال کربنات اینجا کلیک کنید.

عوارض گوارشی مصرف مکمل های کلسیمی کدامند:
استفاده از مکمل کلسیم معمولا عوارض خاصی به همراه ندارد با این وجود در صورتی که دوز های بالایی از این عنصر مورد مصرف قرار گیرد می تواند موجب بروز سنگ کلیه، اسهال، یبوست، حالت تهوع، دل درد و … شود. البته مشکلات گوارشی به وجود آمده در اثر مصرف مکمل های کلسیم را می توان با تغییر نوع مکمل و یا شروع مصرف با دوز کم و افزایش تدریجی مقدار این مکمل طی چند روز از بین برد.

عوارض جانبی : یبوست، بی‌اشتهایی، انسداد، تهوع، استفراغ، نفخ، اسهال، هیپراسیدیتی، واکنش، آروغ ‌زدن.

افرادی که معده بسیار حساسی دارند می توانند از مکمل های کلسیمی که به صورت سافت ژل تولید می شوند، استفاده کنند. یکی از این مکمل ها، مکمل سافت ژل کورال کربنات است که برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند گزینه بسیار مناسبی به حساب می آید.
این محصول کلسیمی که به صورت کپسول های ژله ای بسته بندی شده است حاوی کلسیم، ویتامین D و 73 ماده معدنی مفید برای بدن از مواد معدنی موجود در مرجان ها بوده و نقش مهمی در سلامت استخوان ها و مفاصل ایفا می کند و برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند بسیار مفید است.

همچنین شربت مکمل کورال سیترات با ترکیباتی بسیار شبیه به مکمل سافت ژل نیز توسط شرکت کورال با طعم بلوبری تولید شده است که امکان بلع راحت تر و جذب سریع تری داشته و برای مصرف کودکان نیز بسیار مناسب است.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )